میزبانی حاشیه‌نشینان گرگان از وزیر کشور

گرگان- ایرنا- وزیر کشور که رییس جمهور را در سفر استانی دوم گلستان همراهی می‌کند به مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار گرگان رفت و در گفت‌وگویی صمیمانه با شهروندان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی که همراه با رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت امروز برای انجام دومین سفر دولت سیزدهم به گلستان راهی این استان شد، بازدید از مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای شهر گرگان را در برنامه‌های سفر قرار داد.

وزیر کشور در این بازدید با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان و فرماندار و شهردار گرگان، مسائل و مشکلات چند منطقه حاشیه‌نشین گرگان را مورد بررسی قرار داد و با مسوولان استان درباره راهکارهای شتاب بخشی رفع محرومیت‌های این مناطق گفت‌وگو کرد.

وحیدی همچنین از چند پروژه محرومیت‌زدایی و توسعه زیرساخت‌های شهری گرگان که در محله کم‌برخوردار انجیراب در حال اجراست بازدید کرد.

به گزارش ایرنا، وجود بافت فرسوده بیش از ۱۵۰ هکتاری و مناطق حاشیه‌نشین در گرگان یکی از چالش‌های این شهر بزرگ شمالی است که طی سال‌های اخیر گام‌هایی برای رفع این چالش‌ها برداشته شده است.

بافت قدیم گرگان مساحتی افزون بر ۱۵۰ هکتار دارد و در داخل شهر واقع است. مناطقی از جمله کوی محتشم، قلعه‌حسن، اوزینه و کوی انجیراب نیز از مناطق حاشیه‌نشین گرگان به شمار می‌روند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس‌جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

طبق اعلام استاندار گلستان، در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به استان گلستان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

افتتاح لایروبی کانال ارتباطی دریا و خلیج گرگان، افتتاح طرح ملی فیبررسانی به منازل، کسب و کارها و مدارس همه شهرها، افتتاح متمرکز پروژه‌های آب، برق و فاضلاب از جمله بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس پس از ۳۰ سال، بهره‌برداری از سه هزار و ۶۷۵ واحد مسکن شهری و روستایی، واگذاری هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به روستاییان، صدور هفت هزار فقره سند مالکیت از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رییس جمهور در گلستان است.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان است.

شماری از وزیران و معاونان رییس‌جمهور، آیت‌الله رییسی را در این سفر همراهی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha