اعلام آمادگی نخست وزیر مجارستان برای دیدار با زلنسکی

تهران- ایرنا- ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان گفت: دعوت ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای برگزاری نشستی دو جانبه که در حاشیه مراسم تحلیف خاویر مایلی رئیس جمهور جدید آرژانتین در دهم دسامبر (۱۹ آذر) از سوی وی مطرح شد را پذیرفته و آماده دیدار با او هستم.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری ای‌بی‌سی نیوز، نخست‌وزیر مجارستان در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد: زلنسکی در آرژانتین از من خواست تا در مورد جاه‌طلبی‌های کشورش برای پیوستن به اتحادیه اروپا با هم مذاکره کنیم و من هم درخواست او را پذیرفتم.

به نوشته ای‌بی‌سی نیوز، این دیدار احتمالی در صورت برگزار شدن، اولین نشست دو جانبه اوربان و زلنسکی خواهد بود که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰) انجام خواهد گرفت.

روابط میان مجارستان و اوکراین مسیر پرتنشی را طی کرده است زیرا بوداپست نه‌ تنها از حمایت تسلیحاتی همسایه خود امتناع کرده، بلکه بارها از به نتیجه رسیدن تلاش‌های اتحادیه اروپا برای ارائه کمک‌های مالی به کی‌یف جلوگیری کرده است.

هفته گذشته نیز اوربان به عنوان تنها رهبر مخالف در میان رهبران بلوک ۲۷ عضوی اتحادیه اروپا، از تصویب بسته کمک ۵۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین جلوگیری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha