۱ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85329762
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴۰ هزار نفر در خوزستان کم‌سواد یا بی‌سواد هستند

اهواز- ایرنا- مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۴۰ هزار نفر از جمعیت پنج میلیون نفری استان خوزستان بی‌سواد یا کم سواد هستند.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی‌نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اهواز در محل مصلای مهدیه امام خمینی (ره) این شهرستان با بیان اینکه کمتر از چهار درصد جمعیت استان بی‌سواد هستند، بیان کرد: این افراد باید شناسایی و برای باسواد شدن تشویق شوند که در این مسیر مهم نیازمند کمک و همراهی مردم هستیم.

وی افزود: به تازگی نهضت کتابخوانی در استان خوزستان آغاز شده که این اقدام در توسعه سوادآموزی در خانواده‌ها بسیار اثر گذار است.

حمیدی‌نژاد با اشاره به اینکه در بدو پیروزی انقلاب اسلامی ۵۵ درصد مردم ایران بی، سواد بودند، گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و تشکیل نهضت سوادآموزی جمعیت بی‌سواد کشور به کمتر از سه درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: طی ۲ سال گذشته آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان ۸۱ درصد بود که در دولت سیزدهم با اقدامات انجام شده ۳۰ درصد این جمعیت به کلاس درس برگشتند.

وی افزود: نهضت سوادآموزی استان تعامل بسیار خوبی با امور زندان‌ها دارد و فعالیت‌های بسیار خوبی برای سوادآموزی با زندانیان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، هفته نهضت سوادآموزی از امروز یکم دی ماه آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha