۳۵۰ کیلومتر راه‌ روستایی در هرمزگان به همت دولت سیزدهم احداث شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان گفت: طول راه‌های روستایی استان هرمزگان ۳۰۰ کیلومتر بود که در دولت سیزدهم و بویژه بعد از سفر رییس جمهور به استان، افزون بر ۳۵۰ کیلومتر به این میزان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگارایرنا، مهدی دوستی شامگاه جمعه در جریان سفر به شرق هرمزگان با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های راهسازی در استان افزود: میزان راه‌های احداث شده هرمزگان، در یک سال و نیم گذشته، از طول راه‌هایی که از پیش از انقلاب در این استان احداث شده، بیشتر بوده است.

وی بیان کرد: امسال نیز برای سفر دور دوم رییس جمهور به استان مجموع پروژه‌های راه اصلی، روستایی، بهسازی و تعریض مسیر ۷۰۶ کیلومتر در نظر گرفته شد که عدد بسیار بزرگ و قابل توجهی است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اظهار کرد: با توجه به حل مشکلات مربوط با تامین قیر و تصمیم گیری در خصوص تامین منابع اعتباری مورد نیاز پروژه‌ها، امیدواریم شاهد تحول جدی در حوزه راهسازی استان باشیم.

دوستی با تشریح برنامه‌های دولت برای راههای استان هرمزگان گفت: یکی از این طرح‌های مهم دولت در استان بازگشایی راه ۱۵۵ روستای بدون راه دسترسی مناسب است.

وی همچنین توسعه محورهای اصلی استان، تعریض و بهسازی مسیرها و اصلاح ۵۴ نقطه حادثه خیز استان را دیگر برنامه‌های مهم دولت در حوزه راهسازی در استان برشمرد و افزود: توسعه روند پیشرفت کریدور جنوب و اصلاح محور پارسیان به بندرلنگه به عنوان یکی از چالش‌های اصلی استان، از دیگر برنامه های دولت در حوزه راههای استان هرمزگان است.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در هفته های آینده پروژه های غرب استان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد، گفت: تصمیمات خوبی به ویژه در تخصیص منابع اعتباری چه از محل مولدسازی و چه از محل منابع استانی گرفته شده و با توجه به حل مشکل مربوط به تامین قیر امیدواریم شاهد تحول جدی در حوزه راهسازی استان باشیم.

وی ادامه داد: ۲۲۰ کیلومتر راه ارتباطی شامل ۱۲۰ کیلومتر راه جدید و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی محور، آماده‌سازی شده که با تامین قیر مورد نیاز این مسیرها به زودی تکمیل می‌شود.

استاندار هرمزگان در خصوص پیشرفت پروژه‌ها نیز گفت: در بازدید امروز روند تکمیل پروژه‌ها خوب ارزیابی شد و مطابق برنامه زمان بندی پروژه‌ها در حال تکمیل شدن هستند.

استان هرمزگان در مجموع دارای ۳۴ کیلومتر آزاد راه ،۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی و سه هزار و ۲۰۲ کیلومتر نیز راه شریانی و فرعی و ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha