۱ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۱۷
کد خبرنگار: 2191
کد خبر: 85329977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب "مادران میدان جمهوری" در سبزوار رونمایی شد 

سبزوار- ایرنا- آیین رونمایی از کتاب "مادران میدان جمهوری" با موضوع روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات، شامگاه جمعه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از مسوولان و بانوان در حسینیه عطارهای سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این آیین گفت: تدوین و انتشار این کتاب که روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات است، نشان از سرعت عمل فرهنگی و سطح فرهیختگی دارد که باید از این بابت به مولف کتاب و مجموعه حسینیه هنر سبزوار تبریک گفت.

مجید بذرافکن با بیان اینکه هیچ عرصه ای پیچیدگی های حوزه سیاست را ندارد، افزود: روایت مادرانه از دعوت به انتخابات در قالب ثبت تک نگاری، خاطره نگاری است و خرده روایت آن هم در مناطق آسیب دیده شهر کاری دشوار اما مشفقانه و مجاهدانه بوده است.

وی افزود: کتاب مادران میدان جمهوری در واقع امتداد حرکت شهداست و اگر در دوران دفاع مقدس بانو "خیرالنسا صدخَروی" کار پشتیبانی جنگ و پخت نان برای رزمندگان را انجام می داد امروز در مسیر سیلاب شبهات، که ذهن‌ها و قلب جامعه را نشانه رفته است، این اقدام فرهنگی نجات از خطر گرداب‌های فتنه دشمنان محسوب می‌شود.

کتاب "مادران میدان جمهوری" در سبزوار رونمایی شد 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه اظهار داشت: این کتاب نشانه بلوغ و حرکت فرهنگی انقلابی و فصل جدیدی از تحولات فرهنگی است که از سوی گروه‌های مردمی تالیف شده است.

بذر افکن با بیان اینکه جهاد فرهنگی و سیاسی نیاز به کارهای خرد و کلان روایت دارد، گفت: کتاب مادران میدان جمهوری کلان روایت است چنانکه در عرصه‌های مختلف قابل تکرار و الهام بخش است.

وی با اشاره به نقش آفرینی بانوان از صدر اسلام تاکنون اظهار کرد: این مسیر امروز در غزه و دیروز در تشییع شهدا آشکار کرد که بانوان در بیان حماسه با قدرتی بیشتر از زبان مردان وارد میدان شده اند.

مدیر حسینیه هنر سبزوار نیز گفت: کتاب مادران میدان جمهوری، روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات است که به قلم "مریم برزویی" نوشته شده و روایتی از دعوت زنان و مادران سبزواری به انتخابات را در مکان های عمومی، کوچه، خیابان، بوستان و در گفت و گو با مردم، با هدف ترغیب به مشارکت پرشور در این عرصه سرنوشت ساز به نمایش گذاشته است.

اسماعیل هاشم آبادی افزود: در روایت تاریخ انقلاب اسلامی تلاش شده است نه تنها دوران دفاع مقدس بلکه عرصه‌های فرهنگی هنری و پیشرفت‌های انقلاب نیز روایت شود و در این مسیر کتاب مادران میدان جمهوری در واقع اثری سیاسی، انتخاباتی از حضور دختران و مادران شهر سبزوار است که در انتخاب گذشته محقق شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha