۲ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۵
کد خبرنگار: 2279
کد خبر: 85330176
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خرید ویلا در مناطق شمالی کشور؛ چالش ها، مزایا و معایب

خرید ویلا در شمال بخاطر موقعیت جغرافیایی عالی، آب و هوای خوب، مناظر زیبا و خیره کننده، جنگل ها و کوهستان های بسیار، همواره برای تفریح، سرمایه گذاری و زندگی گزینه مناسبی بوده است. در این مقاله با خرید ویلا در مناطق شمالی کشور؛ چالش ها، مزایا و معایب آشنا می شوید.

اگر قصد خرید ویلا را دارید و شمال را برای این امر مناسب می دانید، خوب است بدانید انواع مختلفی از ویلا در شمال وجود دارند که بر حسب موقعیت مکانی سنجیده می شوند. از جمله این دسته بندی ها می توان به ویلا ساحلی، ویلا جنگلی و ویلا کوهستانی اشاره کرد.

شما می توانید به راحتی از میان آگهی های بی شمار ملکی که روزانه در سایت های مختلف قرار می گیرند، ویلای مورد نظر خود را در شهرهای مختلف ساحلی مانند: بابلسر، نوشهر، چالوس، نور و رامسر پیدا کنید.

برای خرید ویلا در شمال باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. در قدم اول باید به این نکته توجه کنید که ویلا را برای سکونت همیشگی می خواهید تهیه کنید یا فقط برای تفریح در روزهای تعطیل؟ خوب است بدانید در برخی از مناطق شمال امکان استفاده از اینترنت وجود ندارد. پس اگر می خواهید ویلا را برای سکونت و راه اندازی کسب و کار خریداری کنید، نباید این مناطق را انتخاب کنید.

چنانچه ویلا قرار است محل تفریح و گذراندن تعطیلات شما محسوب گردد، بهتر است به چشم انداز اطراف آن توجه کنید. ویلا باغ، ویلای جنگلی و ویلاهای ساحلی گزینه مناسبی برای این کار هستند. هنگام خرید ویلا عجولانه تصمیم نگیرید و دقت لازم را به کار بگیرید.

همچنین باید هشدار وزارت راه و شهرسازی به خریداران ویلا مبنی بر سو استفاده برخی افراد سودجو را نیز جدی گرفت.

نکات مورد توجه برای خرید ویلا

  • اگر صاحب خانواده ای کم جمعیت هستید، نیازی نیست ویلای بزرگی تهیه کنید. سرمایه خود را در نظر بگیرید و طبق آن برای خرید ویلا اقدام کنید.
  • موقعیت جغرافیایی ویلا را بررسی کنید. برای این کار آدرس دقیق ویلا را بپرسید. سپس بررسی کنید که آیا به مرکز شهر نزدیک است؟ آیا خدمات درمانی و رفاهی نزدیک آن واقع گردیده؟
  • قیمت ویلاهای هم جوار را بپرسید. برای آگاهی از محل دقیق ویلا باید به محل قرار گیری ویلا رفته و از همسایگان ویلا قیمت ملک واقع در آن محیط را جویا شوید.
  • پیشنهاد می شود حتما شش دانگ بودن سند ویلا را بررسی کنید و در صورت لزوم از اداره اسناد و املاک استعلام بگیرید.

خرید ویلا در چمستان

اگر خواهان خرید ویلا در مازندران هستید، چمستان یک گزینه عالی برای شما است. در این مطلب به چند سوال و پاسخ آن اشاره می کنیم.

  • مزایای خرید ویلا در چمستان چیست؟ چمستان، یکی از قشنگترین شهرهای مازندران است. این شهر با داشتن طبیعت بکر، برای گردشگری عالی می باشد. طبیعت بی نظیر و مناطق ییلاقی فراوان، نزدیکی به شهر نور، آمل و جاذبه های جنگلی و توریستی از ویژگی های این شهر شمالی است.
  • برای سرمایه گذاری در چمستان چه بودجه ای لازم است؟ خوشبختانه شرایط موقعیتی چمستان به صورتی است که می توان با هر مقدار بودجه در آن ویلا خرید. قیمت زمین در چمستان از متری 4 میلیون تومان تا 12 میلیون تومان است. با خرید ویلا در این منطقه می توانید در آینده به سود آوری قابل توجهی برسید.

خرید ویلا در مناطق شمالی کشور؛ چالش ها، مزایا و معایب

خرید ویلا در نور

شهر نور یکی از شهر های شمالی مازندران است که به خاطر آب و هوای عالی و مناظر دیدنی بسیار و موقعیت جغرافیایی خوب ویلاهای بسیاری در آن ساخته شده است. این شهر برای تعطیلات و سکونت دائمی گزینه مناسبی است.

شهر ساحلی نور یک شهر جذاب گردشگری بوده و تمام امکانات تفریحی و رفاهی را داراست. از این رو برای سرمایه گذاری یک فرصت مناسب محسوب می گردد. دلیل وجود مشتری همیشگی در این شهر، این است که قیمت ویلاهای آن نسبت به جاهای دیگر مناسب تر و ارزانتر است.

این شهر در غرب استان مازندران واقع گشته و به منطقه چمستان، محمود آباد، آمل، تهران و نوشهر نزدیک می باشد. اهالی نور، سولده را نام دیگر این شهر می دانند. کوه های البرز، چشمه ها، آبشارها و قله دماوند از جاذبه های گردشگری این شهر هستند. این منطقه ترکیبی از یک زندگی شهرنشینی و طبیعت زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

از مزیت های خرید ویلا در شهر نور این است که به شهر تهران نزدیک است. افرادی که در تهران زندگی می کنند، می توانند در اوقات فراغت خود از هوای پاک این شهر استفاده کنند. بهره بردن از جاذبه های گردشگری شهر نور یکی دیگر از مزایای خرید ویلا در این شهر است. به دلیل وجود گردشگران زیاد و رفت و آمدهای بسیار، اجاره ویلا در این شهر، بازار خوبی دارد و می تواند یک منبع درآمد مناسب محسوب شود.

از جاذبه های گردشگری نور می توان به پارک جنگلی کشپل اشاره کرد. این پارک، یکی از زیباترین و مهم ترین مناطق گردشگری این منطقه محسوب می گردد. از دیگر مناطق گردشگری این شهر، می توان به آبشار سیسنگان و روستای گردشگری ونوش اشاره کرد که شما را به یک گردش بکر دعوت می کنند.

قیمت ویلا در شمال

زمانی که به دنبال خرید ویلا هستید باید توجه داشته باشید که تمام انتظارات خود از خرید ویلا را مد نظر بگیرید و قیمت ویلا را بررسی کنید. ویلایی را انتخاب کنید که اتاق خواب کافی برای تمام اعضای خانواده داشته باشد. بهتر است لیست انتظارات خود و خانواده را یادداشت کنید تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید. در ادامه به برخی موارد که سبب افزایش قیمت ویلاها می شوند، اشاره می کنیم:

  • منظره اطراف ویلا

یکی از مواردی که روی قیمت ویلا تاثیر دارد، محوطه اطراف ویلا است. به عنوان خریدار باید روی این موضوع تمرکز کنید. آیا ترجیح می دهید ویلا به جنگل نزدیک باشد یا به مرکز شهر؟ آیا علاقه دارید پیاده روی خود را در جاده ساحلی انجام دهید یا در جاده های محلی؟ بررسی این موارد و آگاهی از نیازها می تواند به شما در ارزیابی قیمت ویلا کمک کند.

اگر لازم است اطراف ویلا گردش کنید و قدم بزنید. حتی در رستوران نزدیک ویلا غذا سفارش دهید تا شرایط را به دقت بررسی کنید.

در ادامه باید به این نکته اشاره کرد که خرید ویلا در شمال موضوعی است که باید با دقت مورد ارزیابی قرار گیرد. پیشنهاد می گردد در قدم اول با مشاوران با تجربه مشورت کنید تا خرید خوب و مورد پسندی داشته باشید.

  • ابعاد

برای خرید ویلا باید قیمت را با ابعاد آن مقایسه و بررسی کنید. برای این کار از کارشناسان کمک بگیرید. باید در مورد ابعاد، اندازه اتاق های ویلا، سالن، انباری، آشپزخانه و سایر قسمت های آن اطلاعات جمع آوری کنید. اگر بودجه شما کم است می توانید ویلایی را با امکانات دلخواه ولی در ابعاد کوچک خریداری کنید.

  • قدمت ویلا

عامل دیگری که روی قیمت ویلا تاثیر دارد، سن ساختمان است. قدیمی یا نوساز بودن و امکانات ساختمان روی قیمت آن تاثیر زیادی دارد.

  • ایده آل گرایی در ساخت و ساز ویلا

ویلا باید مطابق رویاها، سبک و سلیقه مشتری باشد. در صورت نیاز می توان تغییراتی در ویلا اعمال کرد. این موضوع خود در قیمت ویلا تاثیر گذار است.

  • دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی شامل کفپوش، کاشی و سرامیک قسمت های مختلف و محوطه سازی داخلی اتاق نشیمن می باشد. این نکات باید هنگام خرید ویلا در نظر گرفته شوند.

  • امکان ساخت در آینده

نکته دیگر در تعیین قیمت، پتانسیل ساخت و ساز در آینده است. ملک باید این قابلیت را داشته باشد.

املاک موسوی

چگونه می توانیم با سرمایه کم ویلا بخریم؟ با گذشت زمان و آشنایی بیشتر با شهرهای شمالی، امروزه شاهد تقاضای بیشتر برای خرید هستیم. همین امر سبب افزایش قیمت ویلا در شمال کشور شده است. اگر سرمایه شما برای خرید کم است می توانید این موارد را به کار ببرید:

خرید ویلا در مناطق شمالی کشور؛ چالش ها، مزایا و معایب

  • محدود کردن انتخاب های خود: برای این کار سعی کنید گزینه های خیلی زیاد را با قیمت های بسیار بالا در نظر نگیرید. مواردی را بررسی کنید که با بودجه شما هم خوانی دارند.
  • ویلاهای بزرگ و لاکچری را از لیست خود خط بزنید: می دانید خرید ویلا بزرگ با بودجه کم امکان پذیر نیست. پس آن ها را از لیست خود خط بزنید.
  • ویلاهای نیمه ساخته را در لیست خود قرار دهید: به جای ویلای نوساز که قیمت آن بالا است به سراغ ویلاهای قدیمی تر بروید که مطابق بودجه شما باشند.

در ادامه به برخی از مزایای کمک گیری از مشاور املاک با تجربه و حرفه ای اشاره می کنیم.

برای خرید ویلا در شمال ممکن است بودجه کافی نداشته باشید و این باعث نگرانی شما شود. مشورت کردن با یک مشاور املاک با تجربه و حرفه ای می تواند به شما در این امر کمک کند. مشورت کردن باعث می شود بتوانید با همان سرمایه کم، بهترین انتخاب را داشته باشید و ویلایی را برای سرمایه گذاری، تفریح یا زندگی خریداری کنید.

املاک موسوی در سال 1385 با اهداف بزرگ، با دارا بودن مشاوران مجرب، طبق استانداردهای بین المللی در ایران تاسیس شد. این گروه با چند سال سابقه درخشان در این زمینه توانسته در خطه شمال، خدمات بی نظیری را به هموطنان ارائه دهد.

سخن پایانی

در آخر می توان به این نتیجه رسید که خرید ویلا در شمال با در نظر گرفتن تمام نکات مهمی که گفته شد، مزیت های فراوانی دارد. برای این کار انتخاب یک مشاور املاک با تجربه و حرفه ای مانند تیم حرفه ای املاک موسوی می تواند به شما جهت تصمیم گیری بهتر کمک کند.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha