۳۰ دوچرخه‌سوارِ مُستعد در اصفهان شناسایی شدند

اصفهان - ایرنا - مسوول کمیته استعدادیابی هیات دوچرخه سواری اصفهان گفت: با افزایش دوره‌های استعدادیابی در یک سال اخیر، بالغ بر ۳۰ دوچرخه‌سوار مُستعد، شاخص و آینده‌دار در رده سنی نوجوانان و جوانان در ۲ بخش دختران و پسران در استان شناسایی شدند.

یاسر رضوانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد ۱۲ دوچرخه‌سوار به اردوهای گوناگون تیم ملی دعوت شدند که در مقایسه با سال‌های گذشته افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: بنیامین حقیقی، علی توکلی و الیکا یوسفی سه دوچرخه‌سوار از دعوت شدگان ثابت تیم ملی بوده و در اردوهای مختلف بطور مستمر حضور یافته‌اند.

مسوول کمیته استعدادیابی هیات دوچرخه‌سواری اصفهان ادامه داد: رشته دوچرخه سواری در این دیار رونق دارد و مردم به آن علاقه‌مندند اما ارتقای بُعد قهرمانی آن به حمایت بیشتر، تامین برخی تجهیزات مانند دستگاه سنجش قدرت دوچرخه سوار(پاوِر متر) و احداث پیست حرفه‌ای وابسته است.

وی خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواران حرفه‌ای و حتی عضو باشگاه‌ها از تجهیزات، دوچرخه و وسایل شخصی خود استفاده می‌کنند و با توجه به گرانی و افزایش قیمت در سال های اخیر، تامین و بهبود مایحتاج آنها بسختی انجام می شود.

رضوانی افزود: جاده سلامت پارک «ناژوان»، پیست آسفالت «آبشار» و پارک شرق اصفهان به همراه پیست کوهستان «اطلس» واقع در منطقه «مَرق» در جنوب اصفهان به همراه اتوبان ها محل تمرینات دوچرخه‌سواران است که البته مسیرهای ماشین‌رو خطرات جدی برای رکابزنان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: بیشتر استعدادیابی‌ها در همایش‌های ورزشی و دوچرخه‌سواری‌ها در شهر، سطح مدارس و یا بصورت حضوری در «جاده سلامت"(بدلیل تعداد زیاد دوچرخه‌سواران) انجام می‌شود و با توجه به تفاهمنامه‌ منعقد شده با آموزش و پرورش قرار است مسابقات مستمری را با مشارکت هیات ورزش دانش‌آموزی با هدف شناخت نفرات مُستعد برگزار کنیم.

سرمربی دوچرخه‌سواری جوانان تیم سپاهان با اشاره به برگزاری دوره مربیگری درجه ۲ در فدراسیون گفت: این دوره سه روزه با حضور ۲۱ نفر با تدریس استاد شهیدی با موضوعاتی نظیر روش‌های تمرینی جدید، آشنایی با مُکمل‌ها و آموزش مبانی ضد استفاده از مواد نیروزا(دوپینگ) برگزار شد.

۳۰ دوچرخه‌سوارِ مُستعد در اصفهان شناسایی شدند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha