مدیر حوزه علمیه خراسان: غرق‌شدن در احکام فردی هشدار امام راحل به حوزه‌های علمیه است

مشهد-ایرنا- مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: امام راحل در پیام اسفندماه خود در سال ۱۳۶۷ به نام «منشور روحانیت» پیرامون غرق شدن حوزه علمیه در احکام فردی و عبادی و غفلت از اسلام و احکام سیاسی و اجتماعی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خیاط روز شنبه در نشست خبری همایش «منشور روحانیت» افزود: امام خمینی(ره) «تز» جدایی دین از سیاست و فضیلت شمردن گوشه نشینی و تقدس مآبی طلاب را قبول نداشتند و در منشور روحانیت به حوزه‌های علمیه هشدار دادند تا مواظب القائات روحانی ‏نماها و مقدس مآب‌ها باشند.

وی ادامه داد: فاصله گرفتن از زمان شناسی و علوم روز، کناره گیری از مسوولیتهای اجتماعی و اجرایی از دیگر هشدارهای امام(ره) به حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اهداف همایش منشور روحانیت در اسفندماه امسال در مشهد اظهار کرد: بازنشر محتوا در فضای رسانه‌ای، ارج نهادن و تعظیم پیام امام(ره) بوسیله علما و مراجع، بکارگیری ابزارهای هنری در نشر پیام و محتوای منشور روحانیت، بازنشر فرمایش امام(ره) در منشور با برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله اهداف و برنامه های این همایش است.

وی افزود: هر چه از تاریخ صدور پیام امام(ره) به روحانیت می‌گذرد خطر نفوذ متحجران بیشتر می‌شود، به همین دلیل بصیرت افزایی طلاب و کسانی که از تاریخ انقلاب آگاهی ندارند ضروری است.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز در این نشست گفت: منشور روحانیت توسط عالم فقیهی چون حضرت امام خمینی(ره) با نگاه عمیق گسترده نسبت به گذشته و آینده حوزه های علمیه بیان شده است و زیباترین تابلو از روحانیت در گذشته و حال و آینده در این منشور منعکس است.

حجت الاسلام محمدباقر فرزانه با بیان اینکه دشمنان با ارعاب و تهدید و همچنین نفوذ به حوزه های علمیه به دنبال کنار زدن روحانیت از عرصه هستند، افزود: بیشترین موفقیت دشمن در قشر متحجر و مقدس مآب بود، متاسفانه این دسته افراد در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارند و بی تفاوتی در برابر نظام را به جامعه تزریق می کنند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه به پشتوانه طلاب جوان و علما، صحنه را خالی نخواهند کرد و به خوبی از سختی ها خواهند گذشت.

امام خمینی(ره) در روز سوم اسفندماه سال ۱۳۶۷ با صدور پیامی خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه جمعه و جماعات‏ که منشور روحانیت نام گرفت، استراتژی نظام جمهوری اسلامی ایران و رسالت حوزه‏ های علمیه را تعیین کردند.

بر همین اساس، همایش منشور روحانیت در سوم اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۴۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۵۲ مدرسه علمیه تحت نظر ۲ هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است. هم اکنون بیش از ۴۰ جلسه درس خارج و ۴۰۰ جلسه درس سطوح عالی در حوزه علمیه خراسان برقرار است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha