هجوم به حوزه علمیه به خاطر نقش روحانیت در خنثی کردن نقشه‌های دشمن است

مشهد-ایرنا- مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: بیشترین هجومها در فتنه پارسال به حوزه‌های علمیه بود که اگر طلاب و روحانیت نقش موثری در خنثی کردن و به زمین زدن نقشه‌های دشمن نداشتند این طور به آنان حمله نمی‌شد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خیاط روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خراسان افزود: حوزه علمیه در طول تاریخ نقش بی بدیلی را ایفا کرده و جایگاه مهمی در همه عرصه ها داشته است.

وی ادامه داد: همه بزرگان و عالمان دین در عرصه فهم، تبیین و اجرای دین و نیز هدایت دینی و سیاسی، در ادوار مختلف نقش داشته و شاگردانی در این زمینه پرورش داده‌اند.

مدیر حوزه علمیه خراسان داشتن برنامه ای دقیق برای ایفای نقش در دوران حاضر را مهم برشمرد و گفت: نظام جامع حوزه علمیه خراسان با همین نگاه آماده شده است که هر طلبه ای در هر مقطعی بتواند بر اساس نیاز امروز ایفای نقش کند.

خیاط با بیان این که جهاد تبیین مقدمه ای برای اصلاح و مطالبه است افزود: از این رو موضوع تبلیغ و تبیین به عنوان اولویت اول حوزه‌های علمیه از سوی مقام معظم رهبری بیان شده است.

وی ادامه داد: باید در میدان تبیین همانند عرصه نظامی، نقش پیشگیرانه و پیش‌دستانه داشت و به روایت درست پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خراسان توانمندی در عرصه رسانه و فضای مجازی را نیز در این زمینه مهم خواند که می‌توان با قدرت از آن استفاده و نقش و وظیفه خود را با انجام کاری قوی، ایفا کرد.

خیاط به تبلیغات ضد حوزوی به ویژه در زمان ارائه بودجه اشاره و اضافه کرد: بودجه در نظر گرفته شده برای همه حوزه های علمیه در سراسر کشور در حد یک دهم یکی از دانشگاه های بزرگ ایران هم نیست.

حوزه علمیه خراسان بیش از ۳۹ هزار طلبه و روحانی دارد که امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از آنها مشغول به تحصیل و سایر افراد نیز در حال انجام رسالت طلبگی خود هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha