موسیقی حماسی با برگزاری جشنواره‌ها حمایت و ترویج می‌شود

زاهدان- ایرنا- دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور گفت: برای حمایت و ترویج موسیقی حماسی یکی از کارهایی که می‌تواند صورت گیرد برگزاری جشنواره‌ها است.

احمد صدری روز شنبه در حاشیه آیین جشنواره ملی موسیقی حماسی ایران مهر که در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: موسیقی اقوام مختلف، برخاسته از فرهنگ‌های زندگی آنان است ،کمتر آیینی وجود دارد که با موسیقی همراه نباشد.

وی افزود: یکی از گونه‌های موسیقی که در تمام اقوام ایران از جمله در منطقه سیستان و بلوچستان هم دیده می‌شود موسیقی حماسی است که این موسیقی‌های حماسی در مفاهیم و ریتم‌های مختلف دیده می‌شود.

دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در راستای حمایت و ترویج موسیقی حماسی بیان کرد: یکی از کارهایی که در این زمینه می‌تواند صورت گیرد برگزاری جشنواره‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه موزیسین‌های مناطق مختلف مایل به دیده شدن هستند ادامه داد: این دیده شدن به آنها انرژی می‌دهد، همچنین باید به این افراد اجازه دهند در بستر فرهنگی خودشان به تولید و باز تولید این نوع موسیقی بپردازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha