۲ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85330840
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار سپهر:تولید پوشاک با کیفیت و عفیفانه توسعه یابد

کاشان _ ایرنا _ مشاور وزیر کشور و عضو قرارگاه عفاف و حجاب گفت:موضوع لباس جایگاه ویژه‌ای دارد باید تولید پوشاک ارزان، با کیفیت و عفیفانه در کشور توسعه یابد.

به گزارش ایرنا،سردار محمدحسین سپهر روز شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه آثار منتخب چهارمین رویداد ملی و فرهنگی فردخت در کاشان افزود: برای اینکه گفتمان عفاف در کشور مستقر شود باید به دنبال تولید محصول برای زندگی عفیفانه بانوان باشیم.

وی اظهار کرد:جشنوراه فردخت در سطح ملی است و باید در سطح ملی بدرخشد چراکه در راه توسعه اقتصاد پوشاک عفیفانه برای بانوان است.

مشاور وزیر کشور و عضو قرارگاه عفاف و حجاب بیان کرد:امروز دشمن جریان ضدعفاف و حجاب در کشور ایجاد کرده و ما باید در این جبهه هم در عرصه سلبی و هم ایجابی فعال باشیم، البته مهم ترین اقدام ما در این حوزه در بخش ایجابی و گفتمانی است.

سردار سپهر گفت:حضرت علی(ع) در نامه ۴۷ نهج البلاغه می فرمایند هروقت لباستان شبیه بیگانه شد، بدانید قرار است ذلیل آنها شوید.

وی اظهار کرد:شهید مطهری می فرماید نخستین اقدام برای تسخیر یک کشور تسخیر فرهنگی آن کشور است،تمدن غربی برای پیشبرد تمدنی خود از بهره برداری از فساد اخلاقی بهره می برد که فرهنگ خود را با آن غالب کند.

مشاور وزیر کشور و عضو قرارگاه عفاف و حجاب بیان کرد:پیامبر اسلام (ص) فرمودند لباس دشمنان من را نپوشید و از سبک زندگی آنها پیروی نکنید وگرنه به خود شما هم به مثابه دشمنان اسلام خواهید شد.

سردار سپهر گفت:ابعاد تهاجم فرهنگی از روز نخست پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با هدف تغییر سبک زندگی ما در برنامه دشمن بوده است و همه آسیب های ما در حوزه های سیاست،اقتصاد،معیشت و غیره بخش عمده آن تغییر سبک زندگی بوده است.

نمایشگاه جشنوراه فردخت از امروز دوم دیماه شروع و تا ۶ دیماه ادامه دارد،تولیدات مانتو از ۲۲ استان کشور در این نمایشگاه ارائه می شود.

این جشنواره آذرماه امسال در سه بخش اثر، طرح و مقاله و پژوهش آغاز شد، بخش اثر شامل مانتو اجتماع است ،بخش طرح شامل مجموعه سازی اجتماعی خانواده و در بخش مقاله و پژوهش ثبت نام برای ارسال آثار تا دهم اسفند ماه ادامه دارد.

"فردخت" نام نمادین لباس مخصوص محلی زنان یکی از مناطق کاشان و هدف از نامگذاری آن بر یک رویداد هنری با موضوع مد و لباس توجه دادن به پیشینه تاریخی و هویت یک تولید عمومی در حوزه پوشش و پوشاک است.

کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

این شهرستان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha