فارس میزبان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس

شیراز- ایرنا- مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس از پنجم تا هشتم دیماه با حضور ۴۰۰ نفر از هنرمندان از هشت استان کشور در شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، حمید رضا قانعی، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در این جشنواره هنرمندانی از استان‌های فارس، سمنان، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و یزد حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: طی یکسال گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته عرصه هنرهای نمایشی استان عرصه پر رونق بود و هم اینک تمام سالن های نمایش شهر شیراز تا پایان سال در رزرو هستند و اجراهای مختلف دارند.

او اظهار کرد: تئاتر یک هنر مادر است و پرداختن به عرصه هنرهای نمایشی می تواند سایر وجوه هنری را پر رنگ کند و یک موتور محرک برای توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری در استان فارس باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: امسال جشنواره های منطقه‌ای در چهار استان برگزار می شود که فارس تنها استانی است که تکرار کننده این جشنواره است و علاوه بر سال گذشته، امسال نیز یکی از استان هایی است که در کنار استان های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و سمنان دو باره میزبان اهالی هنرهای نمایشی هشت استان است.

قانعی افزود: مرکز هنرهای نمایشی، برای جشنواره های منطقه‌ای چهار عنوان پارس، سهند، جاده ابریشم و خاوران را انتخاب کرد که که استان فارس با نام جشنواره منطقه ای پارس، میزبان این رویداد خواهد بود.

وی ادامه داد: انتخاب اماکن گردشگری شیراز همچون ارگ کریم خانی، گذر حافظیه، گذر وکیل و دروازه قرآن به عنوان مکان هایی برای اجرای میدان گاه‌های تئاتر خیابانی می‌تواند در جهت تبلیغ حوزه گردشگری فارس بیش از پیش موثر باشد.

او اظهار کرد: حضور ۴۰۰ هنرمند کشور در فارس مبلغ بسیار خوبی برای جنبه‌های مختلف فرهنگی مردم استان فارس و به صورت ویژه تر شهر شیراز از باب میهمان نوازی و هنر دوستی است.

فارس میزبان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای پارس

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: جشنواره تئاتر منطقه ای فارس، فصل جدیدی برای ارتباطات جدی میان نسل گذشته هنرهای نمایشی و نسل جدید خواهد بود و با شور و نشاطی که طی این چهار روز در برگزاری این رویداد در شهر شیراز رقم خواهد خورد به تعبیری می توان گفت نبض هنرهای نمایشی در این شهر می زند.

قانعی افزود: فارس سال گذشته موفق به کسب افتخارات و امتیازات بسیار زیاد در جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد و امیدواریم این اتفاق امسال نیز رقم بخورد.

وی، در خصوص میزبانی استان فارس در برگزاری این جشنواره گفت: گروه های اجرا کننده در برنامه ریزی برای اجرای صحنه ای و خیابانی با مشکلات جدی مواجه هستند و در حوزه زیر ساختی نیز ضعف جدی داریم که حضور تصمیم گیرندگان ملی به واسطه جشنواره های استانی و منطقه ای به ما کمک خواهد کرد که توجهات در بخش زیر ساخت در عرصه هنرهای نمایشی معطوف شود.

او ادامه داد: تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد از این جهت دارای اهمیت است که بتوانیم یک رویداد فرهنگی هنری درجه یک در شهر شیراز میزبانی کنیم و ‌همچون سال گذشته و دوره های قبل هنرمندان شیراز ثابت کنند که هم در عرصه رقابت و هم رفاقت حرف اول را می زنند.

وی اظهار کرد: اکران نمایش های جشنواره منطقه‌ای تئاتر پارس در بخش های متنوع پیش بینی شده و علاقمندان می توانند از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب در جشنواره تئاتر منطقه‌ای در مکان های تعیین شده حضور یابند.

در این نشست از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور به نام پارس رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha