تئاتر خیابانی به جشنواره فجر اضافه شد

شیراز - ایرنا - مدیر انجمن هنرهای نمایشی ایران  در این آیین اختتامیه گفت: امسال برای نخستین‌بار تئاتر خیابانی به جشنواره استانی، منطقه و فجر افزوده و این بخش پس از سال‌ها احیا شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اصرافیل فرج‌الهی در اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس با اشاره به تاخیر در حمایت مالی از جشنواره های تئاتر استانی، قول مساعد داد این حمایت‌ها تا پیش از برپایی جشنواره منطقه‌ای انجام شود.

وی اعلام کرد: میزبانی فارس در دوره گذشته جشنواره منطقه‌ای تئاتر عالی بود و امسال نیز یکی از میزبانان این مرحله جشنواره تئاتر است.

فرج‌الهی ادامه داد: امسال با حمایت انجمن هنرهای نمایشی جایزه برگزیدگان استانی افزایش یافته است.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی ایران با بیان اینکه هر چه در هنر تئاتر سرمایه گذاری شود لازم است، اذعان کرد: این هنر پدر و خاستگاه سینما و تلوزیون است اما کمبودهای بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

تئاتر خیابانی به جشنواره فجر اضافه شد

منحصر به‌فردهای سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه این آیین گفت: جشنواره تئاتر استانی فارس امسال چند ویژگی منحصر به فرد داشت که یکی از این شاخصه‌ها حضور ۵۰ درصدی گروه‌های شهرستانی در میان شرکت کنندگان بود.

حمیدرضا قانعی افزود: حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در گروه‌های نمایش و در میان تماشاچیان از دیگر شاخصه‌های منحصر به فرد سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس بود که بیش از همه مدیون هنرستان‌های دخترانه و پسرانه هنرهای زیبا است.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی اساتید تئاتر از دیگر نقاط قوت این جشنواره بود که هنرمندان جوان استقبال خوبی از ان داشتند و نتیجه آن را بزودی در صحنه‌ها و اکران‌ها خواهیم دید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اضافه مرد: حضور پررنگ گروه‌های دانشگاهی از دیگر شاخصه‌های جشنواره تئاتر استان فارس بود.

به گفته او رشد و غنای محتوا به خوبی در این جشنواره دیده می‌شد و ۶ اثر اقتباسی و ۶ اثر دفاع مقدس در این جشنواره دیده شد.

قانعی گفت: حضور پررنگ بانوان در این جشنواره تئاتر منحصر به فرد بود به گونه‌ای که از ۱۶ اثر صحنه‌ای و خیابانی، کارکردانی هفت اثر را بانوان فارسی به عهده داشتند.

وی ادامه داد: مفتخریم که فارس در هنر تئاتر چنان جایکاهی دارد که توانستیم داوری جشنواره را به هنرمندان استانی بسپاریم که در سطح ملی افتخار افرین بوده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار کرد: حضور برگزیده جشنواره تئاتر پارسال در صحنه‌های بین الملل به عنوان نماینده ایران، نشان دهنده روند روبه رشد تئاتر این استان است.

درخواست دبیر جشنواره تئاتر فارس از استاندار

دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاترفارس استاندار را "عزیز فارس" خواند و از او یک درخواست کرد و گفت: این درخواست توقع جامعه هنری استان است.

قاسم امین بی طرف با اشاره به اختصاص زمین و اجرایی شدن واحدهای نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: از شمار بالای واحدهای در حال ساخت در صدرا بخشی را نیز به هنرمندان اختصاص دهند تا سرپناه جوانان و حتی پیشکسوتان هنرمند فارسی باشد.

امین بی‌طرف گفت: این تقاضا برای اهالی هنر را کسی مطرح می‌کند که ۵۰ سال صحنه تئاتر فارس را روشن نگه دانشته و عطای شهرت را به لقای آن بخشیده است.

به گفته دبیر سی و چهارمین جشنواره تئاتر فارس ئر ابتدا ۲۷ اثر به دبیرخانه این جشنواره راه‌یافت که از این شمار چهار اثر خیابانی و ۱۲ اثر صحنه‌ای به بخش رقابتی راه یافتند.

تئاتر خیابانی به جشنواره فجر اضافه شد

محمود پاک نیت: قدرشناس هنرمندان پیشکسوت فارسی باشید

محمود پاک نیت بازیگر پیشکسوت فارسی با اشاره به هنرمندان سرشناس پر شمار فارس، به هنرمندان جوان این استان توصیه کرد از حضور آنها استفاده کنند و قدرشناس آنها باشند.

وی اظهار کرد: این شمار از اساتید شناسنامه دار عرصه تداتر در کمتر استانی وجود دارد و حیف است که جوان‌تر ها از این نعمت استفاده نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha