۳ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۰
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85331448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۸ هزار پاکت شیر رایگان در هفته میان دانش آموزان دزفول توزیع می‌شود

دزفول – ایرنا – مدیر آموزش و پرورش دزفول از توزیع ۸۸ هزار پاک شیر رایگان در هفته میان دانش آموزان این شهرستان خبر داد و گفت‌: ۴۴ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی دزفول ۲ بار در هفته شیر رایگان دریافت می‌کنند.

امیر ظاهرطحان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع شیر رایگان در مدارس ابتدایی دزفول از هفته گذشته آغاز شده و به تمام مدارس ابتدایی دولتی این شهرستان گسترش یافته است.

وی با بیان اینکه توزیع رایگان شیر در دورترین مدارس ابتدایی شهرستان هم انجام می‌شود، ادامه داد: ۸۰ هزار دانش آموز در ۴۰۰ مدرسه و ۲۷۰ فضای آموزشی و تربیتی دزفول مشغول تحصیل هستند که ۴۴ هزار دانش آموز از این تعداد در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: شیر مدارس دزفول توسط شرکت شیر شوش تامین و به منظور رعایت نکات بهداشتی و سرعت در توزیع توسط خودروهای یخچال دار این شرکت در میان مدارس شهرستان توزیع می‌شود.

وی توزیع شیر را گامی در راستای تقویت سلامت جسمی و ذهنی دانش‌آموزان دانست و افزود: مصرف مستمر شیر به ویژه در کودکان نقش موثری در جلوگیری از پوکی استخوان و کاهش متوسط قد دانش‌آموزان، پوسیدگی دندان، کاهش حافظه و کاهش ابتلا به سرطان دارد.

به گزارش ایرنا، توزیع رایگان شیر در مدارس پس از ۶ سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی جدید محقق شد؛ ایده توزیع شیر در مدارس ابتدایی در سال ۱۳۷۹ اجرایی شد که براساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۱۳۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف شد.

این توقف درحالی صورت گرفت که کارشناسان تغذیه و مسئولان حوزه آموزش و سلامت معتقدند که شیر می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان را تامین کند و اصرار دارند تا فرهنگ سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان انجام شود.

بر این مبنا از مهرماه امسال تامین اعتبار توزیع شیر رایگان در دستور کار دولت قرار گرفت و هشتم آبان ماه دولت در مصوبه‌ای، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد شیر رایگان میان دانش‌آموزان ابتدایی (اول تا ششم) را به صورت ۲ روز در هفته و تا سقف ۷۵ روز در هر سال تحصیلی تا اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوطه اجرایی کند.

پس از تامین اعتبار و انعقاد قرارداد با کارخانجات لبنی، گام‌های اجرایی این طرح طی هفته‌های گذشته در استان‌های مختلف آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha