روزانه بیش از ۱۰۰ تن گوشت مرغ در استان مرکزی توزیع می‌شود

اراک - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: روزانه بیش از ۱۰۰ تن گوشت مرغ گرم در این استان توزیع می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و توزیع این محصول در استان وجود ندارد.

«علی صفری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در ۱۵ روز گذشته که برخی مشکلات در توزیع مرغ در سطح کشور وجود داشت اما در استان مرکزی هیچ مشکلی در این زمینه نبود و روزانه بیش از ۱۰۰ تن مرغ در این استان توزیع شد که برابر با مصرف استان در روزهای عادی است.

وی ادامه داد: در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه به دلیل نزدیک شدن به شب یلدا به ترتیب ۱۷۰ و ۱۸۰ تن گوشت مرغ در استان مرکزی توزیع شد که ۷۰ تا ۸۰ تن بیشتر از توزیع این محصول در روزهای عادی بوده‌ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش نظارت بر توزیع گوشت مرغ در شهرستان‌های استان، توزیع لاشه مرغ از درب ادارات سازمان جهاد کشاورزی با همکاری بازرسان این سازمان آغاز و تا درب مرغ فروشی‌ها ادامه می‌یابد.

صفری گفت: با توجه به افزایش تقاضا و خرید گوشت مرغ در روز سیهم آذرماه ، برخی مرغ فروشی‌های استان مرکزی، محصول خود را زودتر تمام کرده بودند که برای جلوگیری از بروز مشکل برای مردم توزیع مرغ منجمد به خصوص در حاشیه شهرها انجام شد.

وی ادامه داد: دوم دی ماه ۱۴۰ تن و سوم دی ماه نیز ۱۹۰ تن گوشت مرغ در استان مرکزی توزیع شده و اکنون هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و توزیع این محصول در شهرستان‌های استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه گران فروشی و کمبود مرغ را می‌توانند با شماره ۱۲۴ و ادارات سازمان جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌های استان اطلاع رسانی کنند.

صفری خاطرنشان کرد: چند گلوگاه در زمینه تامین و توزیع گوشت مرغ وجود داشت که رفع این مشکلات در دست اقدام قرار دارد.

وی ادامه داد: چند مرغداری که در چند روز گذشته از عرضه مرغ خود به بازار خودداری می‌کردند توسط سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند و چند کشتارگاه نیز که اقدام به قطعه بندی گوشت مرغ می‌کردند جریمه شدند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اضافه کرد: همچنین جلوی ارسال گوشت مرغ توسط برخی از مرغ فروشی‌های شهرهای مرزی استان به شهرستان‌ها و استان‌های دیگر گرفته شد.

صفری خاطرنشان کرد: اکنون هیچ‌گونه مشکلی در زمینه تولید و تامین گوشت مرغ در استان مرکزی وجود نداشته و نیاز است سازمان تعزیرات حکومتی و اصناف استان همکاری لازم را برای توزیع این محصول با سازمان جهاد کشاورزی استان داشته‌ باشند.

وی یادآور شد: اکنون وضعیت جوجه ریزی در مرغداری‌های استان مرکزی در بهترین حالت قرار دارد و سه میلیون و ۱۲۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در آبان ماه و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در آذرماه امسال در استان انجام شده‌ که بیش از نیاز استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: محصول جوجه ریزی‌های انجام شده در آبان ماه و آذرماه امسال ۴۰ تا ۵۰ روز آینده وارد بازار می‌شود و با ورود این محصولات به بازار مشکلی در زمینه تامین گوشت مرغ در ابتدای ماه مبارک رمضان و شب عید در استان وجود ندارد.

استان مرکزی با یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در قلب کشور قرار دارد. استان مرکزی به‌عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

این استان رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل‌ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.

استقرار ایستگاه انار ساوه، پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات، ایستگاه ملی تحقیقات لوبیای خمین، وجود شعبه ششم تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، وجود ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی نیز از ظرفیت‌های علمی و تحقیقاتی استان مرکزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha