فرماندار: بازآفرینی ۱۳ محله بروجرد اولویت بندی می‌شود

بروجرد - ایرنا - فرماندار بروجرد گفت: بازآفرینی ۱۳ محله در بافت فرسوده شهر بروجرد با طراحی یک برنامه منسجم باید اولویت بندی و مورد رسیدگی و توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسلم مرادی روز یکشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بروجرد که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسات این ستاد باید با فاصله کمتری برگزار شود تا وضعیت محله هایی که اولویت بیشتری دارند، مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در مرحله بعدی در محلات نیز اولویت ها مشخص و براساس آن اقدام شود، به طور مثال در محله ای فضای سبز، سالن ورزشی و یا سایر نیازهای ضروری به تربیت اولویت مورد توجه و بازسازی قرار گیرند.

فرماندار بروجرد تاکید کرد: میراث فرهنگی در خصوص بافت تاریخی و تداخل آن با بافت فرسوده باید یک پیشنهاد دقیق ارائه دهد و باید ظرف مدت یک هفته به استعلامات ستاد بازآفرینی پاسخ دهد در غیر این صورت مسئله از طریق وزارتخاته مربوطه پیگیری خواهد شد.

مرادی با تاکید بر ضرورت بازآفرینی بافت های فرسوده اضافه کرد: احتمال ریزش این بافت ها در بارش های فصل زمستان وجود دارد بنابراین باید یک راهکار مبتنی بر حل مسئله در مدت زمان کم ارائه داد.

وی با اشاره به ضرورت رویکرد حل مسئله ادامه داد: باید برای حل مشکل با روحیه ای جهادی و عملیاتی اقدام شود در همین راستا و برای رفع مشکلات بافت های فرسوده باید یک بسته منسجم طراحی کرد در غیر این صورت برگزاری جلسات نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

شهر بروجرد با بیش از ۳۵ کلیومترمربع وسعت و حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۲۵۰ هکتار بافت فرسوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha