۳۳ هزار مددجو بهزیستی استان مرکزی خدمات مستمر دریافت می‌کنند

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۱۹ هزار مددجو تحت پوشش این سازمان هستند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر خدمات مستمر دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،«محمود حسین‌آبادی» روز یکشنبه در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های سلامت با مسئولان مراکز و بنیادهای زیرپوشش حمایت بهزیستی استان مرکزی در اراک، افزود: بهزیستی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و سایر فعالیت‌ها، نیاز به حمایت مراکز تحت نظارت دارد و حجم بالا و دشواری کار در این نهاد می‌طلبد که مراکز و بنیادهای تحت حمایت، همسو و همگام با همدیگر فعالیت کنند.

وی بیان کرد: مراکز مثبت زندگی یکی از اقدامات خوب بهزیستی است که توانسته خدمات خود و میزان دسترسی به خدمات بهزیستی را گسترش دهد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: مراکز مثبت زندگی به متقاضیان خدمات مناسبی ارایه می‌دهد و یکی از بزرگترین پروژه‌های تَحول مدیریتی بهزیستی است.

حسین آبادی افزود: یکی از کارهایی که از سوی بهزیستی به طور جدی پیگیری می‌شود، انجام خدمات اجتماع محور است که در واقع مشکلات محله با نگرش اجتماع محور که یک کار تخصصی مددکاری اجتماعی است، بررسی و برطرف شود.

استان مرکزی جایگاه سوم از نظر شاخص سالمندی را دارد

وی ادامه داد: طبق آمارهای موجود، ۱۰ درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۹ میلیون نفررا سالمندان تشکیل داده و استان مرکزی در زمینه دارا بودن این جمعیت، رتبه سوم را دارد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: مراکز غیردولتی بازوان سازمان بهزیستی هستند و در موارد مختلف کمک‌های مومنانه خود را برای جامعه هدف بهزیستی ارسال می‌کنند و هر کدام از این موسسات، مطابق پتانسیل‌های خود در کنار سازمان بهزیستی مشکلات مددجویان را رفع می‌کنند.

فعالیت ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان مرکزی

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: ۶۰۰ سازمان مردم نهاد در استان مرکزی فعالیت دارند که ۹۰ درصد در حوزه ۲ بخشی بهزیستی و سلامت فعالند.

«غلامرضا فتح‌آبادی» افزود: تشکل‌های مردمی سرمایه‌های اجتماعی حوزه سلامت کشور هستند و شکل‌گیری سمن‌ها از حوزه سلامت آغاز و توسعه پیدا کرده و طیف وسیعی از تشکل‌های مردم نهاد در این بخش فعالیت دارند و بیش از ۹۰ درصد برنامه‌ها در حوزه فعالیت مردم نهاد تعریف شده است.

وی بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد در مجموعه دانشگاه به عنوان شریک و هم پیمان واقعی هستند و بر اساس ظرفیتی که بر عهده آنان است، فعالیت می‌کنند.

مشاور رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به عنوان شرکای اجتماعی سازمان بهزیستی همواره نقشی بی‌بدیل در ارتقای شاخص‌های سرمایه اجتماعی نظیر ایجاد روابط پایدار، گسترش انسجام اجتماعی، بسط مشارکت و اعتماد متقابل در حیات فرهنگی، مدنی و اجتماعی جامعه دارند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha