۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85332046
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انفجار واحد طلاسازی در اصفهان یک مصدوم برجا گذاشت

اصفهان-ایرنا - حادثه نشت گاز از کپسول پیک نیک در یک واحد طلاسازی در پاساژ «قائلی» واقع در خیابان «هاتف» کوچه «مشیر» اصفهان باعث وقوع انفجار و مجروح شدن یک نفر شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان عصر روز یکشنبه گفت: بر اثر شدت انفجار، علاوه بر ایجاد خسارت به واحد طلاسازی، شیشه ۲۵ واحد تجاری مجاور نیز شکسته شد.

منصور شیشه‌فروش افزود: تیم‌های آتش نشانی شهرداری و اورژانس به محل حادثه اعزام شدند و اقدام به امدادرسانی و رفع خطر از محل کردند.

وی اضافه کرد: یک فرد مجروح این حادثه توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، وجود کارگاه‌های پُرخطر از جمله طلاسازی، ریخته‌گری و رنگ‌کاری و ایمن نبودن شبکه برق و نگهداری کپسول های گاز و مواد شیمیایی در این واحدها را از مخاطرات موجود در محدوده‌های تجاری عنوان کرد و گفت: با توجه به تراکم واحدهای صنفی لازم است صنوف الزامات ایمنی را در نگهداری، انتقال و مصرف کالاها و مواد خطرآفرین کرده و سازمان آتش نشانی و اتاق اصناف ایران نیز موارد آموزشی و ایمنی را به صاحبان این واحدها ارائه دهند.

شیشه‌فروش گفت: الزام واحدهای صنفی به داشتن تجهیزات اعلام و اطفای حریق، ایمن کردن شبکه برق و ارزیابی ایمنی این واحدها از دیگر اقداماتی است که اتاق اصناف و سازمان آتش نشانی باید در این زمینه انجام دهند.

وی افزد: طرح جامع ایمنی بازار اصفهان با بیش از هشت کیلومتر طول و بیش از۱۰ هزار واحد صنفی در محدوده میدان امام و بازار در دست تدوین است و به واحدهای صنفی و هیات مدیره سراها و پاسازها نیز تاکید شده تا ضمن بیمه کردن اموال منقول و غیرمنقول خود در برابر حوادث و حریق به رفع نواقص ایمنی شناسایی شده در واحد تجاری خود مبادرت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز مُکلف است برای تسهیل تردد خودروهای امدادی، آمبولانس و اطفای حریق در محور بازار میدان‌های امام و میدان امام علی، محورچهارباغ، خیابان‌های حافظ، سپاه و آمادگاه از طریق اجرای طرح‌های ترافیکی و رفع گلوگاه‌ها و استقرار ایستگاه‌های آتش نشانی در محور بازار تاریخی اصفهان بکوشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha