گل‌محمدی: عشق هواداران به تیم را امروز حس کردیم؛ چهار امتیاز پرسپولیس را گرفتند

تهران- ایرنا- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سه امتیاز بازی خانگی مقابل شمس‌آذر بسیار حساس و مهم بود که آن دست یافتیم. در دو بازی گذشته، چهار امتیاز را با اشتباهات داوری از ما گرفتند و به همین دلیل باید امروز برنده می‌شدیم.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، یحیی گل‌محمدی پس از برتری ۲ بر یک تیمش مقابل شمس‌آذر قزوین در نشست خبری، اظهار داشت: این سه امتیاز برای ما اهمیت زیادی داشت. این یک بازی خانگی بود و با توجه به شرایط‌مان در جدول لیگ که رقابت در آن به سختی دنبال می‌شود، باید به برتری می‌رسیدیم.

وی افزود: خوشحالیم در این بازی خیلی سخت که با اخراج علی نعمتی، سخت‌تر هم شد، برنده شدیم. حریف پرسپولیس تیم خوب و مقتدری بود که فوتبال خیلی زیبایی بازی کرد. به کادر فنی و بازیکنان این تیم تبریک می‌گویم، چراکه تیم یکدستی هستند و فوتبالی تاکتیکی بازی می‌کنند. بازی‌های زیادی از این تیم دیدم و خودم از بازی‌های شمس آذر یاد گرفتم و می‌گیرم. واقعاً فوتبال خوبی با دوندگی بالا ارائه می‌کنند. این تیم می‌تواند جام حذفی را بگیرد یا اینکه سهمیه آسیایی را به دست بیاورد.

گل‌محمدی، تصریح کرد:بازیکنان ما تحت فشار زیادی بودند و در دو بازی گذشته نیز که اشتباهات داوری زیادی بر علیه تیم ما شد، شرایط سختی پیش‌رو تیم قرار گرفت. در دیدار قبلی باید سه پنالتی برای ما را می‌گرفتند و گل دوم استقلال خوزستان هم خطا بود. داور چهارم و کمک داور به امیر عرب براقی گفتند آن صحنه خطا است اما او ادامه بازی داد. اتفاقات و اشتباهات عجیب و غریبی در آن مسابقه رخ داد. شرایط زمین و سنگ‌ پرتاب کردن طرفداران و شرایط مسابقه دیگر جای بحث ندارد. در نیمه اول آن بازی فقط ۳۹ دقیقه بازی کردیم هرچند آن مسابقه ۲ ساعت طول کشید.

سرمربی پرسپولیس ادامه داد:‌ مقابل استقلال هم دیدیم با وجود استفاده از VAR جه اتفاقاتی رخ داد. در دو بازی گذشته، ۴ امتیاز مهم را راحت از ما گرفتند. وقتی چنین اتفاقی برای پرسپولیس می‌افتد فشار زیادی به مربیان و مجموعه تیم وارد می‌شود اما کسی نیست در مورد این مسائل توضیح بدهد. هرچند توضیح خاصی ندارند که ارائه بدهند.

وی ادامه داد: باید این اتفاقات عجیب و غریب بررسی شده و باشگاه مطالبه کند که چه اتفاقاتی رخ داده است. سکوت برای این داستان راه علاج نیست. با توجه به اتفاقات رخ داده، امروز مقابل تیمی بازی داشتیم که سرشار از انگیزه و کارهای فنی خوب بود. یادم نمی‌آید موقعیت خاصی به حریف داده باشیم و در کار دفاعی خوب بودیم.

این مربی، گفت: باید به کوپال ناظمی بابت قضاوت خوبش تبریک بگویم، چراکه بازی سختی بود و سرعت زیادی داشت. به نظرم داوران خوب قضاوت کردند و از تیم داوری تشکر می‌کنم. هر چند به نظرم پنالتی باید تکرار می‌شد و به نظرم خود پنالتی هم سختگیرانه بود.

گل‌محمدی با قدردانی از شاگردانش، ادامه داد: آنها قابلیت فنی خودشان را نشان دادند. در مجموع بازی زیبایی بود؛ نه اینکه چون ما سه امتیاز را گرفتیم ولی سرعت بازی خوب بود و یکی از بازی‌های فنی و تاکتیکی لیگ بود. با توجه به فشردگی مسابقات و برنامه سختی که برای ما چیده‌اند، کارمان سخت بود. نمی‌دانیم چگونه از سازمان لیگ بخواهیم؛ ما در آسیا بودیم و بازی‌های سختی داشتیم ولی هر سه روز برای ما بازی می‌گذارند.

وی گفت: اگر مشکلاتی وجود دارد که باید تیم ملی به اردو برود، حداقل یکی دو روز می‌توانند فرصت بگیرند تا بازیکنان تا این حد تحت فشار نباشند. ممکن است با این وضعیت مصدومیت زیادی گریبان‌گیر بچه‌ها شود. نمی‌دانم چرا برنامه را تغییر دادند، برنامه ما را از هر روز چهار روز به سه روز تغییر دادند. نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم ولی این فشردگی خیلی تیم ما را اذیت می‌کند. چرا برنامه را تغییر می‌دهید و این فشردگی را برای ما در نظر می‌گیرید؟

سرمربی پرسپولیس، بیان کرد: از هواداران تیم که با توجه به نتایج اخیر شاید کمی دلسرد شده باشند، اما امروز عشق آنها را به تیم حس کردیم، تشکر می‌کنم که با حضور در ورزشگاه به تیم دلگرمی دادند. با اینکه گل خوردیم و بازی مساوی شد ولی باز هم تشویق کردند و به نظرم هواداران ما می‌توانند الگوی مناسبی برای همه هواداران باشند.

گل‌محمدی در ادامه با اشاره به درگذشت ملیکا محمدی بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان، گفت: فوت خانم محمدی را به خانواده او، جامعه فوتبال و ورزش تسلیت می‌گویم. شوک عجیبی به من و تیم ما وارد شد و اصلاً باورکردنی نبود.

سرمربی پرسپولیس درباره ناراحتی‌اش از اخراج علی نعمتی، توضیح داد: یک مقدار هیجانات بازی زیاد بود و به نظرم در آن صحنه احساسی شد و نتوانست تصمیم‌ خوبی بگیرد. بازیکن حرفه‌ای در سطح پرسپولیس نباید اینطور اخراج شود. بازیکن باید تمرکز خوب داشته باشد و بتواند تا پایان بازی خودش را حفظ کند. ما این انتظار را از همه بازیکنان داریم.

وی در خصوص انتقاداتی که به وی در هفته‌های اخیر شده است، گفت: اگر مشکل فنی بود من با تمام وجود مسئولیت مشکلات را برعهده می‌گیرم. بیشتر وقت می‌گذاریم و کار می‌کنیم. اینکه سایتی انتقادی می‌کند با جان و دل گوش و استفاده می‌کنیم، ولی اینکه تخریب کنند،‌ به نظرم با انتقاد فرق دارد.

گل‌محمدی در خصوص عملکرد خوب وحدت هنانوف و محمدمهدی احمدی در این بازی، گفت: همه ما یک تیم هستیم و قطعاً در طول فصل و با فشردگی که وجود دارد، از تمام بازیکنان استفاده می‌کنیم. به این موضوع شک نکنید.

وی در واکنش به این سئوال که باشگاه پرسپولیس هفته گذشته ۱۰ درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی‌اش را پرداخت کرد، اما ظاهراً چهار بازیکن و شخص شما این پول را دریافت نکردید تا میزان دریافتی همه بازیکنان یکسان باشد، توضیح داد: نمی‌دانستم باشگاه به چند نفر، ۱۰ درصد را نداده است. باید از این بازیکنان تشکر کنم که فداکاری کردند. من خودم این پول را گرفتم؛ نمی‌دانستم و شاید اگر می‌دانستم خودم هم جزو این نفرات بودم.

گل‌محمدی در مورد عملکرد خط دفاع پرسپولیس، تصریح کرد: مصدومیت پورعلی‌گنجی با توجه به اینکه خط دفاع ما به هماهنگی خوبی رسیده بود، زمان و هماهنگی را از ما گرفت. بازیکنانی که در خط دفاعی هستند باید چند بازی کنار هم باشند تا هماهنگ شوند. در خطوط مختلف من فرقی بین بازیکنان تیم نمی‌بینم؛ هر کسی در قالب تیمی قرار می‌گیرد، وظیفه خودش را به خوبی انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد فشار روحی زیادی که در روزهای گذشته روی علی نعمتی وجود داشته است، گفت: روند و پروسه تبدیل شدن به یک تیم خوب فاکتورهای زیادی را می‌طلبد. ما از اول فصل آرامش نداشتیم. این هم دلایل مختلفی دارد که نمی‌خواهم وارد شوم. همین بازیکنان سال گذشته تاریخ‌سازی کردند. همین علی نعمتی یکی از بهترین‌های ما بود و گل‌های مهمی را زد. بازیکنان، ماشین نیستند و آنها هم تحت تاثیر هیجانات و احساسات و محیط قرار می‌گیرند. قرار هم نیست یک تیم و یک بازیکن همیشه خوب باشند. این بالا و پایین‌ها همیشه وجود دارد، ولی تیمی موفق است که نوسان زیاد نداشته باشد و نتایجش سینوسی نباشد. من خودم احساس خوبی به روند تیم دارم و مطمئنم که بازیکنان با این برد روحیه‌بخشی که داشتیم می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

سرمربی پرسپولیس درباره وضعیت مصدومیت کنعانی‌زادگان و وحید امیری توضیح داد: امیری دو مصدومیت بد داشت که یکی از آنها مقابل استقلال تاجیکستان بود. شاید اگر آن زمان ۱۰ روز دیرتر کارش را شروع می‌کرد شرایطش خیلی بهتر بود و الان کمک‌مان می‌کرد. تا نیم‌فصل قطعاً او حضور ندارد و از نیم‌فصل دوم می‌تواند به ما کمک کند. کنعانی‌زادگان هم در هفته‌ای که گذشت تمرکز خوبی در تمرینات نداشت و باید با او صحبت کنیم و ببینیم وضعیتش چطور است. امیدوارم شرایط طوری باشد که با تمرکز خوب وارد تمرینات شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha