شب شعر بین المللی غزه؛

شعر باید حماسی باشد

۳ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱
کد خبر: 85332241
شعر باید حماسی باشد

تهران- ایرنا- رییس سازمان صدا و سیما با تاکید بر اینکه که حماسه عاشورا توسط شاعران طی قرن ها، زنده نگه داشته شده است، بیان کرد که حماسه امروز مردم غزه نیز با کمک شاعران باید زنده نگه داشته شود. بنابراین شعر باید حماسی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیمان جبلی در شب شعر بین المللی غزه که امشب سوم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد، با تاکید بر اینکه در روزهای تاریخ سازی به سر می بریم، ابراز کرد: در نتیجه، این روزها به نقطه عطف تاریخ تبدیل خواهد شد و دور نخواهد بود که امت اسلامی و غزه قهرمان روز پیروزی مقاومان و غیورمردان را در منطقه جشن خواهند گرفت.

وی افزود: اگر ده ها شب شعر همچون این برنامه، برگزار شود در برابر عظمت این رخداد بزرگ که در غزه می گذرد، باز هم کم است.

جبلی با اشاره به شهادت دو شاعر فلسطینی در بمباران های اخیر غزه توسط رژیم صهیونیستی، بیان کرد: در بین هزاران شهیدی که در غزه به خاک و خون می غلتند، هزاران داستان نهفته است که زبان هنر و شعر و ادبیات مسوولیت سنگینی در به نمایش کشیدن این حماسه دارد.

رییس سازمان صدا و سیما همچنین با تاکید بر اینکه شعر و حماسه، همزاد هستند، گفت: در تاریخ عاشورا، مبارزات مردم مان در انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم، شعر همراه این حماسه ها بوده است.

وی افزود: جوانان فلسطینی معلم مقاومت همه ملت ها شده اند. اگر حماسه عاشورا صبح تا ظهر رخ داده است، اما شعر عاشورایی تا قرن ها احیاگر این حماسه بزرگ بوده است. شعر انقلاب اسلامی نیز این رخداد بزرگ را زنده نگه داشته اشت. بنابراین شعر باید حماسی باشد، شعری که اقتدار و عظمت و بزرگی دارد؛ مانند همان چیزی که امروز در غزه دارد رخ می دهد.

شعر باید حماسی باشد
پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما

جبلی با بیان اینکه دل همه مردم دنیا برای آنچه که برای مظلومان غزه رخ می دهد، خون است، ابراز کرد: ورای این غم و اندوه و صبر، امید پیروزی وجود دارد که منتظر آن هستیم.

رییس سازمان صدا و سیما، همچنین شعر، موسیقی و فیلم را ابزاری دانست که رسانه باید با استفاده از آنها، به وظیفه خود در حمایت از این حماسه بزرگ استفاده کند و افزود: اداره شعر و موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما از ابتدای حماسه طوفان الاقصی، بیش از ۲۰ نماهنگ و سرود تولید و ضبط کرده اند که در حد شجاعت و بزرگی مردم غزه بتوانیم کار رسانه ای کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha