گام‌های بلند زیر سقف آرزوی مسکن؛آغاز ساخت ۶۰۰واحد جدید در آباده فارس

شیراز-ایرنا-طرح نهضت ملی مسکن در گوشه گوشه کشور از جمله فارس در حال اجراست و شهرستان آباده یکی از شهرستان‌های پیشرو استان در اجرای این طرح است که بارقه هایی از امید به داشتن سرپناهی ولو حداقلی را برای ساکنان بی بضاعت به دنبال داشته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن شهر آباده در فازهای سه و پنج اراضی این طرح به مساحت ۱۱هکتار آغاز شد؛ اقدامی که تحقق رؤیای خانه‌دار شدن مردم این شهرستان واقع در شمالی ترین نقطه استان پهناور فارس را به دنبال دارد.

اباده شهرستانی با وسعت۶هزار و ۵۲کیلومتر مربع که در فاصله ۲۷۱کیلومتری شمال شیراز، ۲۰۰کیلومتری جنوب اصفهان و ۱۹۰کیلومتری جنوب غربی یزد واقع شده است.

واگذاری ۴۰قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند

براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال جاری تعدادی از واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری برسد.

بدین‌ترتیب متولیان امر در این شهرستان تمام تلاش خود را برای محقق شدن این مهم به کار گرفته‌اند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه شهرستان آباده هفتم شهریورماه ۱۴۰۲ از واگذاری رایگان ۴۰قطعه زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند در هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و در جهت اجرای قانون جوانی جمعیت در مرحله نخست ۴۰ قطعه زمین به ارزش ۶۰میلیارد تومان به خانواده های دارای سه فرزند به صورت رایگان‌ اهدا خواهد شد.

پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان مسکن

همچنین ۱۵مهرماه سال جاری بود که این معاونت گفت: تاکنون به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی بانک مسکن پرداخت شده است.

در آن زمان هم اعلام شد که ۲۱۵ هکتار از اراضی شهرستان آباده به ساخت مسکن ملی اختصاص یافته است.

پس از آن در سفری که رییس‌جمهور و هیأت دولت در ۲۰مهرماه به استان فارس داشتند علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به عنوان نماینده رئیس جمهور  به شهرستان آباده سفر کرد و با حضور وی ۶۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسید.

گام‌های بلند زیر سقف آرزوی مسکن؛آغاز ساخت ۶۰۰واحد جدید در آباده فارس

مراسم کلنگ‌زنی فازهای سه و پنج نهضت ملی مسکن

اخیراً هم مراسم کلنگ‌زنی فازهای سه و پنج نهضت ملی مسکن با حضور فرماندار آباده و جمعی از مسئولان شهرستان آغاز شد.

رییس اداره راه و شهرسازی آباده در این باره گفت: در زمان ساخت مسکن مهر ۱۵هکتار زمین به محدوده شهر آباده سمت دانشگاه آزاد اسلامی الحاق شد که تاکنون میزان یک هزار و ۲۵۰ واحد ساخته شده است.

هادی عباس‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر فقط در شهر آباده ۱۱۸هکتار به محدوده شهر آباده الحاق که ۱۶هکتار آن جدیدا الحاق شده است و هم اکنون یک هزار و ۵۶۶ واحد مسکن نهضت ملی درشهر آباده در دست ساخت است.

آغاز ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در آباده

وی اضافه کرد: عملیات اجرایی ۶۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن شهر آباده در فازهای سه و پنج اراضی این طرح به تعداد ۱۳۷قطعه مسکونی به مساحت ۱۱هکتار آغاز شد که این واحدها قرار است در ۲طبقه به صورت چهار واحدی توسط متقاضیان احداث شوند.

رییس اداره راه و شهرسازی آباده‌ با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز به عنوان کارگزار این طرح است، ادامه داد: در کنار مسئله اشتغال، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مردم بحث مسکن است و حال که دولت سیزدهم پای در این مسیر گذاشته و همه امکانات، ظرفیت ها و ابزارها را برای خانه دار کردن مردم به میدان آورده شایسته و ضروری است که همه دستگاه‌ها به صورت جهادی و انقلابی کمک کنند تا این کار بزرگ بهترین شکل ممکن عملیاتی شود.

گام‌های بلند زیر سقف آرزوی مسکن؛آغاز ساخت ۶۰۰واحد جدید در آباده فارس

بدون شک بهره‌برداری از پروژه‌های ساخت مسکن در آباده گام بزرگی در مسیر خانه‌دار شدن مردم و در نهایت توسعه این شهرستان خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha