۱۴۰ هزار دانش‌آموز یزدی از شیر رایگان بهره‌مند می‌شوند

یزد- ایرنا - معاون پژوهش،برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش یزد با اشاره به آغاز توزیع شیر در مدارس استان گفت: ماهانه ۱۴۰ هزار دانش آموز مدارس ابتدایی دولتی دخترانه و پسرانه این استان از شیر رایگان بهره می شوند.

"محمد مهدی خانی" روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ماهانه یک میلیون و ۱۲۴ هزار و ۵۹۲ پاکت شیر در ۶۶۹ مدرسه ابتدایی هفته ای ۲ نوبت و مجموعا ماهانه هشت نوبت توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه ۶۸ میلیارد ریال صرف توزیع شیر رایگان در مدارس می شود و توزیع آن تا پایان سال تحصیلی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در ماه آذرماه بصورت کامل شیر در مدارس استان توزیع شد و این استان از جمله استانهایی بود در همان روزهای ابتدایی نسبت به عقد قرارداد با شرکت مربوطه منعقد کرد.

خانی تصریح کرد: در استان به دلیل اینکه شرکت تولیدکننده شیر استریل وجود نداشت با یکی از شرکت های تولیدکننده گلپایگان قرار داد بسته شد.

به گزارش ایرنا، توزیع رایگان شیر در مدارس پس از ۶ سال توقف با اهتمام دولت سیزدهم در سال تحصیلی جدید محقق شد؛ ایده توزیع شیر در مدارس ابتدایی در سال ۱۳۷۹ اجرایی شد که براساس این طرح، ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی در میان دانش‌آموزان توزیع می‌شد اما به مرور از میزان توزیع شیر در مدارس کاسته شد و در نهایت در سال ۱۳۹۶ به بهانه کمبود منابع اعتباری، این طرح متوقف شد.

این توقف درحالی صورت گرفت که کارشناسان تغذیه و مسئولان حوزه آموزش و سلامت معتقدند که شیر می‌تواند نیازهای تغذیه‌ای کودکان و نوجوانان را تامین کند و اصرار دارند تا فرهنگ سازی مصرف شیر در بین دانش‌آموزان انجام شود.

بر این مبنا از مهرماه امسال تامین اعتبار توزیع شیر رایگان در دستور کار دولت قرار گرفت و هشتم آبان ماه دولت در مصوبه‌ای، وزارت آموزش و پرورش را مکلف کرد شیر رایگان میان دانش‌آموزان ابتدایی (اول تا ششم) را به صورت ۲ روز در هفته و تا سقف ۷۵ روز در هر سال تحصیلی تا اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مربوطه اجرایی کند.

پس از تامین اعتبار و انعقاد قرارداد با کارخانجات لبنی، گام‌های اجرایی این طرح طی هفته‌های گذشته در استان‌های مختلف آغاز شده است.

تعداد دانش آموزان یزد ۲۸۰ هزار اعلام شده که در یکهزار و ۵۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

۱۶ هزار فرهنگی، تعلیم و تربیت دانش آموزان استان یزد را عهده‌دار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha