تربیت نیروی متخصص برای ایجاد عدالت کاری در حوزه فاوا/ حمایت از تولید محتوا

تهران- ایرنا- مدیرعامل یک شرکت ایرانی گفت: با راه‌اندازی یک استودیو کسب‌وکار به وسعت تمام کشور، سعی داریم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات عدالت کاری ایجاد کرده تا به این واسطه آن از مهاجرت نیروی کار جلوگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی مهرپویا» مدیرعامل یک شرکت ایرانی در سومین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تلکام درباره استودیویی که راه‌اندازی کرده‌اند، اظهار کرد: شرکت گسترش خدمات کاراشاب از زیرمجموعه شرکت‌های مخابرات ایران است که توسعه نرم‌افزارهای داخلی شرکت مخابرات ایران را برعهده دارد.

وی افزود: در سال گذشته تغییر رویکردی در این مجموعه ایجاد شد تا به واسطه آن توسعه نرم‌افزارهای در دستور کار قرار بگیرد و برنامه‌های اختصاصی مشترکین تلفن ثابت در نظر گرفته شود. شرکت ما با شعار ایجاد استودیو کسب‌وکار کشور فضای کار مناسب را برای برنامه‌نویس‌های کسب‌وکارهای نو، دانش‌بنیان و ایده‌محور ایجاد کرده تا در این فضا آموزش ببینند و پس از آن مشغول به کار شوند. به این واسطه آنها از پراکندگی وابستگی به حوزه‌های مختلف خدماتی رها می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گسترش خدمات کاراشاب گفت: برای این افراد از طریق پروژه‌هایی که به شرکت سفارش داده می‌شوند، نیز اشتغال ایجاد خواهد شد. تلاش ما بر این است که با استفاده از منابع فنی و زیرساخت‌هایی که شرکت مخابرات ایران در تمام کشور دارد این استودیو را در وسعت کشوری به مرحله اجرا در بیاوریم.

مهرپویا ادامه داد: فاز نخست این استودیو در استان‌های اصفهان و تهران آغاز شده و به واسطه آن ۷۰ نفر آموزش دیده و مشغول به کار شده‌اند. بوشهر، همدان و کردستان نیز استان‌های دیگری هستند که در حال آمارسنجی آنها برای توسعه این طرح هستیم. علاوه بر منابع شرکت ملی مخابرات با پارک‌های علم و فناوری نیز تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم تا از مجموع خدمات آن‌ها نیز استفاده کنیم.

تربیت نیروی متخصص برای ایجاد عدالت کاری در حوزه فاوا/ حمایت از تولید محتوا

جلوگیری از مهاجرت نیروهای متخصص

وی هدف این شرکت از راه‌اندازی این استودیو را ایجاد عدالت کاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دانست و تاکید کرد: استنباط ما این است که نیروی متخصص زمانی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، عموماً به محل سکونت خود برمی‌گردد و از تخصص این افراد استفاده نمی‌شود، چراکه ممکن است در آن شهر به تخصص این افراد نیاز نداشته باشند، اما با نیازسنجی در شهرهای دیگر می‌توانیم نیروهای متخصص را در شهری که مورد نیاز است مشغول به کار کنیم. با این کار عدالت کاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور ایجاد می‌شود.

مدیرعامل شرکت گسترش خدمات کاراشاب بیان کرد: مساله دیگر نیز جلوگیری از مهاجرت نیروهای متخصص است. برای بسیاری از افراد متخصص در حوزه فناوری اطلاعات فضای کار مناسب وجود ندارد و آن‌ها به همین واسطه مهاجرت می‌کنند، با این کار شاید بتوانیم از مهاجرت آن‌ها را کمی کاهش دهیم.

حمایت از تولیدکنندگان محتوا در داخل کشور

وی همچنین گفت: به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور اینترنت خانگی کشور، بیشترین حمایت را از تولیدکنندگان محتوا در داخل کشور داشته‌ایم و اکنون به دنبال ایجاد نقش تنظیم‌گری برای حمایت از مصرف‌کنندگان هستیم.

به گزارش ایرنا، بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال روز شنبه ۲ لغایت ۵ دی‌ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار کرده است. این نمایشگاه محلی برای گردهمایی فعالان حوزه مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

تربیت نیروی متخصص برای ایجاد عدالت کاری در حوزه فاوا/ حمایت از تولید محتوا

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha