امام جمعه یزد: مساجد را پایگاهی فرهنگی برای جلب جوانان کنیم

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر ضرورت تقویت مساجد و بهره‌گیری از آنها به عنوان یک پایگاه مهم برای جذب جوانان و نوجوانان و اجرای برنامه های فاخر و متنوع فرهنگی، هنری و معنوی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله " محمدرضا ناصری "دوشنبه در جمع اعضای قرارگاه فرهنگی شهرستان یزد افزود:ساماندهی و استفاده هرچه بهتر و بیشتر از مساجد یک اولویت و موضوعی مهم است که باید با همکاری بخش‌های مختلف در استان پیگیری شود.

وی با قدردانی از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد و همه نهادها و دستگاه‌هایی که برای تقویت و گسترش برنامه‌ها در مساجد تلاش دارند بر تداوم طرح ها و پیگیری امور مرتبط مورد نیاز قدردانی کرد.

امام جمعه یزد به اهمیت اقامه باشکوه نمازهای جمعه در سطح استان اشاره کرد و گفت: باید همه مردم و مسئولان برای برگزاری هرچه بهتر این آیین عبادی سیاسی همکاری کنند.

همچنین مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: لازمه رشد و تعالی نمازهای جمعه، استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و نوجوانان در برگزاری این فریضه بزرگ عبادی سیاسی است.

امام جمعه یزد: مساجد را پایگاهی فرهنگی برای جلب جوانان کنیم

حجت‌الاسلام " سید جمال‌الدین نجم‌الهدی " افزود: در آغاز انقلاب مقدس اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس این جوانان بودند که با رهنمودهای حضرت امام راحل (ره) توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند و با این کارشان صدای آزادی خواهی را به تمام دنیا برسانند.

وی بیان کرد: امروزه اگر بخواهیم شاهد رشد کمی و کیفی فریضه نماز جمعه باشیم استفاده حداکثری از ظرفیت جوانان و نوجوانان در برگزاری این فریضه ضروری است و هرچند در این خصوص در استان تاکنون اقدامات خوبی انجام شده ولی قطعا به دلیل اهمیت موضوع باید تقویت شود.

این مسئول همچنین از همکاری خوب اقشار مختلف مردم با دست اندرکاران اقامه این آیین عبادی سیاسی در سطح استان قدردانی کرد و بر تقویت و تداوم آن تاکید کرد.

نمازجمعه در ۲۷ محل در استان یزد اقامه می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha