استاندار فارس: سامانه‌ تشریح وظایف دستگاه‌ها در خدمات‌رسانی به عشایر راه‌اندازی شود

شیراز-ایرنا-استاندار فارس گفت:در حال حاضر ۷۰ دستگاه اجرایی در قبال عشایر وظیفه دارند، لذا ضرورت دارد یک سامانه راه‌اندازی و وظایف هر سازمان در این سامانه تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه در شورای عشایر استان که با حضور رئیس سازمان عشایر کشور برگزار شد، اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی از جمله آئین نامه ساماندهی عشایر توجه به این قشر باید در دستورکار تمام دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

استاندار فارس ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ دستگاه اجرایی در قبال عشایر وظیفه دارند، لذا ضرورت دارد یک سامانه راه‌اندازی شود و وظایف هر سازمان در این سامانه تعریف شود.

وی اضافه کرد: همچنین نیاز است هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد هر سازمان تشریح شود تا اقدامات انجام شده در خصوص وظایف قانونی سازمان‌ها در قبال عشایر مورد بررسی قرار بگیرد.

ایمانیه با اعتقاد به اینکه عشایر فارس غیرت‌مندانه از امنیت استان به ویژه امنیت غذایی حمایت می‌کنند خطاب به رییس سازمان امور عشایر گفت: یک چهارم از بودجه‌های سازمان‌های مربوطه به موضوعات مورد درخواست جامعه عشایری از جمله خانه بهداشت، بازسازی مدارس چه ثابت و چه کانکسی و حوزه راه تخصیص یابد.

استاندار فارس ادامه داد: همچنین یک چهارم از بودجه‌های مورد نیاز برای عشایر توسط سازمان عشایر کشور، یک چهارم توسط استانداری و یک چهارم دیگر هم توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تأمین شود.

ایمانیه به کمبود تعداد تانکرهای حمل آب در استان فارس اشاره کرد و گفت: در سفر اول و دوم ریاست جمهوری مصوباتی برای حل این مشکل اخذ شد اما همچنان با کمبود آب روبه رو هستیم؛ لذا درصددیم تا در صورت مشارکت سازمان امور عشایر و سایر دستگاه‌های اجرایی این مشکل رفع شود.

وی اضافه کرد: حل مشکل آموزشی عشایر شهرستان‌های رستم و نورآباد که در حال حاضر بخشی از نیازهایشان توسط اداره‌کل امور عشایر استان دیگری تأمین می‌شود تا تحقق کامل آن پیگیری می شود تا زیرمجموعه و تحت پوشش استان فارس قرار بگیرند.

استاندار فارس خواستار تشکیل معاونت فرهنگی توسط مدیریت امور عشایر استان‌ شد و افزود: این موضوع ریشه‌ای است و نباید به آن کم‌توجهی شود.

ایمانیه از سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان امام(ه) در حوزه گیاهان دارویی فارس خبر داد و گفت: مقرر شد طی هفته آینده تیم تحقیق و اجرایی از تهران به استان فارس اعزام شود.

وی همچنین پیشنهاد داد: سازمان امور عشایر می‌تواند با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در موضوع سرمایه گذاری در حوزه گیاهان دارویی مشارکت کند.

ایمانیه که معتقد است استان فارس با توجه به چهار فصل بودن در حوزه تنوع و کشت گیاهان دارویی در رتبه اول کشور قرار دارد،به موضوع گردشگری عشایر اشاره کرد و گفت: برای توسعه گردشگری عشایر پای کار هستیم و بوم‌گردی استان و حوزه صنایع دستی عشایر نیز مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عشایر فارس یک سوم از تولید گوشت کشور را تامین می کنند، بر تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز تأکید و نسبت به شکل گیری این زنجیره اعلام آمادگی کرد و گفت: پنل های خورشیدی یر اساس دستور رییس جمهور شامل استان فارس خواهد شد.

استاندار فارس با بیان اینکه رفع مشکلات سوخت عشایر به ویژه در خرید کپسول های گاز صورت گرفته است، گفت: اگر هنوز هم مشکلی در این زمینه باقی ماندن باشد اقدامات لازم برای برطرف شدن آن انجام می‌شود.

وی بر ضرورت خرید به موقع دام و توزیع نهاده دامی بین عشایر تأکید کرد و افزود: ۱۰ دستگاه تانکر آب به عشایر استان فارس از سوی سازمان امور عشایر و استانداری فارس اهدا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha