حریق عمدی برای تفکیک؛ آتش زدن ضایعات در صدر آمار یزد قرار دارد

یزد- ایرنا - رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: ثبت ۸۵۳ مورد حریق ضایعات در سالجاری و در صدر قرار داشتن عملیات اطفای حریق ضایعات، هشداری جدی برای ایمنی شهر محسوب شده و مدیریت مراکز تجمیع ضایعات را ضروری می‌سازد.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی این سازمان، سعید پاک سرشت با اشاره به رشد چشمگیر حریق ضایعات در سالجاری نسبت به سال قبل، بر ضرورت ساماندهی مراکز جمع‌آوری ضایعات و هدایت آنها به خارج از شهر با توجه به مجاورت فعلی آنها با منازل مسکونی و خطر گسترش آتش تاکید کرد.

وی با اشاره به عمدی بودن بسیاری از این حریق‌ها برای تفکیک ضایعات، نظارت بر عملکرد متولیان این مراکز از سوی اتحادیه‌ مربوطه را ضروری دانست.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد همچنین اضافه کرد: علاوه بر این موارد، برای اطفاء حریق ضایعات باید از آب که مایه ارزشمندی خصوصا در شهر کویری یزد است استفاده کرد در حالی که با کمبود آب مواجه هستیم.

وی همچنین آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از سوزاندن ضایعات را مورد توجه قرار داد و افزود: در این موارد نباید فرسودگی و استهلاک خودروهای آتش نشانی و عدم امکان خدمات رسانی به حوادث دیگر را نیز در این آتش‌سوزی‌های عمدی نادیده گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha