گلایه‌ای به قدمت کودکی پدربزرگ‌ها؛ دولت سیزدهم قول پیگیری داد +فیلم

بندرعباس - ایرنا - موضوع جاده‌های ناهموار و نیازمند بهسازی و احداث مسیر جدید در منطقه جانوری بخش لیردف جاسک از مسائل بسیار حایز اهمیتی بوده که به گفته اهالی، این گلایه از دوران کودکی پدربزرگ‌هایشان وجود داشت و اینک دولت سیزدهم قول پیگیری و حل آن را داده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دهیار جانوری بخش لیردف شهرستان جاسک با اشاره به اینکه این روستا و منطقه جانوری از دیرباز مسکونی بوده است و مردم هم از دیرباز به‌خاطر وضعیت مسیرهای آن گلایه‌مند هستند، اظهار کرد: این روستا قدمت بسیاری دارد و شاید به ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال هم برسد، اما به‌طورقطع می‌توانم بگویم از زمان پدربزرگم مردم در اینجا ساکن بوده‌اند و نسبت به راه دسترسی گلایه داشتند.

پرویز آهردادی در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: مرتب گلایه‌های مردم را از وضعیت مسیر جانوری به لیردف، یعنی از زمانی که مسئولیت دهیاری جانوری را برعهده گرفتم؛ از سال ۱۳۹۶ تاکنون به مسئولان گوشزد کرده و متذکر شده‌ام که آخرین مورد آن به مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوده است.

وی ادامه داد: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان هم در آن زمان که ماه‌های اول سال جاری بود قول داد به‌جای بازگشایی مسیر کنونی جانوری به مرکز بخش؛ هر ساله ۱۰ کیلومتر مسیر جدید احداث کند؛ اما تا کنون هیچ اقدامی انجام نشده است.

دهیار جانوری یادآورشد: اوایل سال جاری بود که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان به همراه معاونشان در فرمانداری جاسک حاضر شد و این قول را داد، بنا هم این بود که در سال جاری هم ‍۱۰ کیلومتر اول مسیر را برای استفاده مردم آماده‌سازی کنند.

وی گفت: اما تاکنون کاری برای حل این مشکل مردم منطقه جانوری از سوی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان انجام نشده و سال روبه‌اتمام است، حال چگونه می‌خواهند تا پایان سال ۱۰ کیلومتر گفته شده را تحویل بدهند، نمی‌دانم!

دهیار جانوری اضافه کرد: بیان حرف‌های خوب وقتی ارزشمند است که همراه با عمل باشد و از سال ۱۳۹۶ که دهیار شده‌ام تاکنون حرف‌های خوب بسیاری شنیده‌ام؛ اما با وجود این حرف‌ها هنوز مردم این منطقه برای ترددهای خود گرفتار هستند.

آهردادی خاطرنشان کرد: ۴۵ کیلومتر از مسیر ۵۸ کیلومتری منطقه جانوری به لیردف بدون کیفیت و خاکی است و هر دفعه می‌گویند پیمانکار می‌آید هر چه جست‌ وجو می‌کنیم اثر و نشانی از پیمانکار و دستگاه‌هایش نمی‌بینیم.

۴۵ کیلومتر از مسیر ۵۸ کیلومتری منطقه جانوری به لیردف بدون کیفیت و خاکی است و هر دفعه می‌گویند پیمانکار می‌آید هر چه جست‌ وجو می‌کنیم اثر و نشانی از پیمانکار و دستگاه‌هایش نمی‌بینیم.وی ابراز کرد: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان با سخنان خود در آن نشست با فرماندار جاسک مردم منطقه جانوری را امیدوار کرد و امید بود امسال برایشان پربرکت باشد.

دهیار جانوری یادآورشد: این مسیر ارتباط شهرستان جاسک با شهرستان بشاگرد و شهرستان‌های بنت و نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان را فراهم می‌کند و انتظار بیشتری از مسئولان استانی برای رسیدگی به چنین مسیری وجود دارد.

آهردادی اشاره کرد: هر بارندگی ابتدا امکان تردد را به علت روان آب‌ها سلب می‌کند و سپس مسیر تردد ناهموارتر از قبل می‌شود.

وی اشاره کرد: این وضعیت موجب شده مردم منطقه برای دریافت سایر خدمات هم با محدودیت مواجه شوند، ‌برای تلفن‌زدن باید به بالای کوه‌های بلند بروند تا شاید تلفن همراه به آنتن متصل شود و بتوانند چند دقیقه مکالمه داشته باشند.

دهیار جانوری اشاره کرد: البته ‌دکلی در منطقه نصب‌ شده که بیشتر کارایی آن در حد و اندازه ارسال پیامک بوده و بیشتر مواقع هم قطع است.

آهردادی بیان کرد: ساکنان این منطقه خود را با ساکنان روستاهای سیستان و بلوچستان مقایسه می‌کنند که در کشور گفته می‌شود محروم‌ترین استان کشور است، اما روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار آن ارتباط تلفن همراه خوبی دارند و خودشان برای برقراری تماس تلفنی باید بالای تپه‌ها و قله‌های بلند بروند.

گلایه‌ای به قدمت کودکی پدربزرگ‌ها؛ دولت سیزدهم قول پیگیری داد +فیلم

وی افزود: همچنین سرپرستان ۷۰ خانوار روستای جانوری به همراه ۱۸ روستای دیگر به‌خاطر این وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه، ناگزیرند برای ثبت‌نام در طرح سهمیه آرد که به‌تازگی ابلاغ شده، مسافت حدود ۶۰ کیلومتری را در این راه‌های بسیار ناهموار پیموده و خود را به مرکز بخش برسانند تا بتوانند ثبت‌نام اینترنتی خانوارشان را در سامانه انجام دهند.

آهردادی ادامه داد: گویا اعتباری هم برای احداث فیبرنوری در منطقه جانوری در سال‌جاری اختصاص‌یافته و امیدواریم این اقدام انجام شود.

دهیار جانوری بیان کرد: هرگاه هم که برای پیگیری مشکل‌های منطقه و روستای خود با مدیران کل در مرکز استان تماس می‌گیریم می‌گویند در جلسه هستیم، این‌ها همیشه در جلسه هستند و مشخص نیست چه زمانی جلسه‌هایشان تمام می‌شود.

روستای جانوری از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک در استان هرمزگان است.

بخش لیردف در شرق شهرستان جاسک دارای پنج‌هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مقاطع پیش دبستانی تا مقطع متوسطه و ۹۳ مدرسه در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم است.

لیردف در فاصله ۱۱۷ کیلومتری شرق جاسک و در ۴۳۴ کیلومتری شرق بندرعباس و در منطقه مَکُران و در مسیر بندرعباس - چابهار واقع شده و دارای ۲ دهستان به نام‌ های پیوشک و سورک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha