کمک ۵۰ میلیارد ریالی شهرداری تهران برای آزادی زنان زندانی/ حفظ حریم تئاتر شهر

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از تصویب یک طرح ۲ فوریتی برای کمک ۵۰ میلیارد ریالی شهرداری جهت آزادی زنان زندانی در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا نادعلی در پایان جلسه روز سه‌شنبه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز یک طرح ۲ فوریتی در آستانه این ولادت خجسته در صحن مطرح شد که مدیریت شهری ۵۰ میلیارد ریال برای آزادی زنان زندانی کمک کند.

وی افزود: البته قرار است ۵۰ میلیارد ریال هم سازمان زندان ها و در مجموع و با مشارکت همه گروه‌ها ۲۰۰ میلیارد ریال برای آزادی زنان زندانی در نظر گرفته شود.

وضعیت حریم تئاتر شهر

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد حریم تئاتر شهر هم گفت: ۲سال درخصوص بوستان دانشجو و مجموعه تئاتر شهر جلساتی بین شورا، شهرداری، مدیریت تئاتر شهر و وزارت ارشاد داشته ایم؛ تئاتر شهر نقطه پمپاژ هنرهای نمایشی است و حریم آن جزو ملکیت آن است که هیچ حفاظی نداشت.

به گفته نادعلی، حفظ حریم تئاتر شهر از مطالبات هنرمندان است چرا که امکانی برای دفاع از حریم این مکان فرهنگی به لحاظ مراسمی که در پیرامونش برگزار می شد، وجود نداشت.

وی ادامه داد: وزارت ارشاد طرحی را تهیه کرد و جلسه ای تشکیل و در نهایت کلنگ زنی احداث حریم توسط شخص وزیر انجام شد؛ در هر ساخت و سازی ضوابط شهرسازی باید چک شود و ما تسریع امور را برای حفظ حریم تئاتر شهر در دستور کار قرار دادیم.

این عضو شورا تصریح کرد: قرار است یک کار خیلی نرم انجام و محیط را جدا کند؛ بوستان دانشجو محیط خود را خواهد داشت و تئاتر شهر هم همینطور؛ در بوستان هم نصب مجسمه ها و برگزاری موضوعات آئینی را خواهیم داشت.

نادعلی همچنین درخصوص جلسه امروز شورای شهر هم گفت: امروز سالروز زلزله بم است که شهردار تهران و رییس جمعیت هلال احمر هم در جلسه حضور داشتند که تفاهم نامه ای سه جانبه با موضوه ایمنی منعقد شد.

وی ادامه داد: در مورد حساب های درآمد ماه آبان شهرداری، گزارشی ارائه شد و درخصوص بهای کارشناسی معاینه فنی هم بحث شد که با تصویب در شورا معاینه فنی برتر ۵۰۰ هزار ریال گران شد.

سخنگوی شورای شهر تهران یادآور شد: امروز همچنین چند بند اساسنامه سازمان پسماند بررسی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha