۲۴ محله استان مرکزی مسجد ندارند

اراک- ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ۲۴ نقطه این استان مسجد ندارند که باید تدابیر لازم برای ساخت این فضای معنوی اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله« قربانعلی دری‌ نجف‌آبادی» روز سه‌شنبه در ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: اکنون برخی شهرک‌های استان فاقد مسجد هستند که باید در برنامه‌ریزی شهری در این شهرک‌ها، ساخت مسجد در اولویت قرار گیرد.

امام جمعه اراک گفت: در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن اراک باید ساخت مسجد پیش‌بینی شود و برای این مهم می‌توان از ظرفیت زمین حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ساخت مسجد در برخی مناطق مانند شهرک‌ها با اولویت دیده شود و همزمان با ساخت و ساز واحدهای مسکونی، ساخت مسجد در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مسجد محوری و محله محوری در ساخت و سازهای شهری و روستایی باید مورد اهتمام مسوولان قرار گیرد.

وی بیان کرد: مهمتر از ساخت مسجد، تربیت و آموزش دینی برای اقامه نماز بین همه آحاد جامعه است و باید امام جماعت در مساجد نیز پیش بینی شود.

امام جمعه اراک گفت: باید اقامه نماز در مراکز آموزشی، اداری و درمانی در اولویت اول قرار گیرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: برای اعزام امام جماعت در مساجد استان باید تدبیر شود زیرا با وجود ساخت و هزینه فراوان در مساجد، این اماکن از داشتن امام جماعت محروم هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ترور شهید موسوی ادامه داد: نباید در سوریه و راسک سرگرم بود و غفلت کرد تا سربازان جمهوری اسلامی را ایادی استکبار به شهادت برسانند زیرا رژیم صهیونسیتی جنایت و خیانت خلق می‌کند.

۲۴ محله استان مرکزی مسجد ندارند

طرح آمایش ویژه ساخت مساجد در ۳۴ شهر استان مرکزی

استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: طرح آمایش مساجد در استان وجود ندارد لازم است برای ۳۴ شهر آمایشی از وضعیت مساجد، با اولویت، مورد بررسی قرار گیرد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: باید در کنار ساخت مجتمع‌های مسکونی، تدابیر لازم برای ایجاد مسجد از سرانه عمومی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی بیان کرد: کمبود و ناترازی در تعدادی از مساجد در شهرهای بزرگ استان وجود دارد که این وضعیت، مربوط به سال‌های خیلی دور است.

استاندار مرکزی گفت: ۴۰ درصد جمعیت استان در اراک و ۲۰ درصد جمعیت نیز در ساوه اسکان دارند که این جمعیت نیازمند اماکن مذهبی از جمله مسجد است.

مخلص‌الائمه با اشاره به اصولی نبودن توسعه شهری در سالهای گذشته ادامه داد: در اراک سه بافت، شامل تاریخی، ارگانیک و نوین شهری وجود دارد که در بافت تاریخی امکان ساخت مسجد نیست و در بافت ارگانیک که به تدریج شکل گرفته و محصول شهرسازی غیر اصولی است، ایجاد مساجد کمتر مورد اهتمام بوده است.

وی بیان کرد: در شهرهای جدید و شهرهای اقدام ملی مسکن از جمله هشت هزار واحدی اراک، ساخت یک مدرسه و مسجد توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی پیش بینی شده است.

حجت‌الاسلام «علی رودبارانی» دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز گفت: در بررسی میدانی اولویت ساخت مسجد برای هشت منطقه شامل الهیه، اندیشه، فاز سوم شهید بهشتی، شریعتی، جهاد، شیخ مفید و بهاران در دستور کار است.

استان مرکزی ۲هزار و ۴۴۴ مسجد دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha