مجمع خیران آبرسان استان اردبیل تشکیل شد

اردبیل - ایرنا - مجمع خیران آبرسان در استان اردبیل با رای اعضا و با هدف همکاری با شرکت آب و فاضلاب این استان در خصوص ترویج فرهنگ مصرف بهینه و کمک به اجرای طرح‌های آبرسانی تشکیل شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل روز سه‌شنبه در جلسه اعضای خیران آبرسان استان اردبیل گفت: از ۲۳ خیر عضو این مجمع که در نقاط مختلف استان حضور دارند، ۱۸ نفر در این جلسه حاضر هستند و هدف از تشکیل این مجمع، استفاده از ظرفیت خیران آبرسان برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب است.

علیرضا نعمت سلطانی افزود: خیران آبرسان می‌توانند در جمع‌آوری کمک‌های مالی برای توسعه طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی نیز در کنار شرکت آب و فاضلاب همکاری کنند و نظیر این مجمع در استان‌های دیگر نیز تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه از نظر مصرف آب در کشور و استان اردبیل با میانگین و استانداردهای جهانی فاصله زیادی داریم و این در حالی است که با کمبود بارش‌ها و فقر منابع آب مواجه هستیم و فرهنگ سازی مصرف درست آب، بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: از یک هزار و ۷۰۰ روستا و آبادی در استان اردبیل ۹۵۰ روستا دارای آب شرب است و طرح‌ها و پروژه‌هایی برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب در دست اجراست و از هر فرصتی برای تامین آب سالم شهروندان و روستانشینان استان استفاده می‌کنیم.

مجمع خیران آبرسان استان اردبیل تشکیل شد

مسعود خیرجو ، قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل هم در این جلسه گفت: اعضای هیات موسس مجمع خیران آبرسان استان دارای هفت عضو خواهند بود و امروز پنج عضو مجمع با رای اعضای حاضر انتخاب شدند و ۲ عضو دیگر را شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل معرفی خواهد کرد.

یکی از اعضای مجمع خیران آبرسان استان اردبیل نیز به عنوان نماینده اعضا، در این جلسه نسبت به همکاری‌های لازم در ترویج فرهنگ صرفه‌جویی مصرف آب و کمک‌های مالی برای طرح‌های آبرسانی قول مساعد داد.

۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل زیرپوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha