پژوهشگر استرالیایی: تحریم، ابزاری کارآمد برای مقابله با رژیم صهیونیستی است

تهران- ایرنا- «نک ریمر» پژوهشگر استرالیایی گفت: تحریم رژیم صهیونیستی می تواند ابزار کارآمدی برای برقراری عدالت در فلسطین باشد و بی توجهی به این درخواست، به معنای حمایت نکردن از مرم فلسطین است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از عربی۲۱، ریمر افزود: تاثیر تحریم های فردی و غیردولتی نیز اگر توسط ملت ها اجرا شود، از اقدامات دولت ها و حکومت های غیرفعال فراتر رود.

وی اضافه کرد که تحریم به معنای قطع همه ارتباطات است و این همان چیزی است که رژیم اسرائیل هم اکنون درباره فلسطین و بویژه غزه اجرا می کند و ارتباط آن را با جهان خارج قطع کرده و ساکنان آن مدت های طولانی است که از ابتدایی ترین نیازهای زندگی محروم هستند.

ریمر بیان کرد: اهمیت تحریم رژیم صهیونیستی را باید در درخواست ملت و نهادهای فلسطینی از جامعه جهانی و آزادگان جهان برای تحریم این رژیم جست.

وی ادامه داد: بی توجهی به این درخواست فلسطینی ها، به معنای حمایت نکردن از آنان است.

نویسنده کتاب «نظریه تحریم و مبارزه به خاطر فلسطین» گفت: نهادهای بین المللی در برقراری عدالت شکست خورده اند، به همین خاطر تحریم اسرائیل یک ابزار فعال در دست افراد برای نشان دادن قدرت خود به عنوان مصرف کنندگان برای اعتراض به ظلمی است که دامنگیر فلسطین شده است.

آیا تحریم موفقیت آمیز است؟

ریمر اظهار داشت: تحریم برای اینکه کارآمد باشد، باید بخشی از یک اقدام بزرگتر باشد، زیرا خودداری از حمایت و یا همکاری با یک طرف به خاطر ارتباط با اسرائیل به تنهایی کافی نیست.

وی اضافه کرد: البته لازم است فهرستی از شرکت هایی که باید تحریم شوند، تهیه و اطلاع رسانی شود و دلیل این تحریم و نقش شرکت هایی که در سیستم سرکوبگرانه اسرائیلی شریک هستند، توضیح داده شود.

این نویسنده تصریح کرد: تحریم ها اگر به درستی اجرا شود، کارآمدی خود را نشان می دهد و تحریم شرکت حمل و نقل ZIM نمونه ای از تحریم های موفق و کارآمد است.

به گفته ریمز، این شرکت در بسیاری از بنادر دنیا تحریم شد و تظاهرات کنندگان در بنادر ایتالیا و استرالیا تلاش کردند تا از تخلیه و بارگیری کالا توسط کشتی های این شرکت جلوگیری کنند.

نقش دانشگاه های صهیونیستی در جنایت های جنگی

این پژوهشگر استرالیایی گفت: دانشگاه های اسرائیلی مسئولیت سنگینی در جنایت و خشونت های اعمال شده علیه فلسطینی ها دارند.

ریمر اضافه کرد که این دانشگاه ها در توسعه صنایع اسلحه سازی رژیم اسرائیل نقش مهمی دارند و افسران ارتش را آموزش می دهند.

وی اظهار داشت که سراسر فلسطین از کرانه باختری تا نوار غزه محل آزمایش سلاح های صهیونیستی و سلاح هایی است که با همکاری صنایع با دانشگاه های رژیم اسرائیل توسعه یافته و روی فلسطینی ها آزمایش می شود.

نویسنده کتاب «نظریه تحریم و مبارزه به خاطر فلسطین» گفت: این سلاح ها با توجه به کارآمدی آن بر ملت فلسطین، به دیگر کشورهای دنیا فروخته و تضمین داده می شود که کاملا کشنده و ویران کننده است.

ریمر افزود: دانشگاه های رژیم صهیونیستی نقش غیرمستقیم در سرکوب و کشتار ملت فلسطین دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha