حماسه ۹ دی متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست/ اغتشاشات ۱۴۰۱ چگونه خنثی شد؟

تهران- ایرنا- رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در مسائل سیاسی هر جریان جهت‌گیری خاص خود را دارد و از آنجایی که توده مردم در ۹ دی به میدان آمدند، حضور آنها نشان داد که هیچ حزب و جریانی نمی‌تواند ادعا کند که آن رویداد ملی را ساماندهی کرده بود.

آیت الله محمود رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا، در ارزیابی خود از گرامیداشت حماسه ۹ دی گفت: حماسه ۹ دی از ابعاد مختلف جنبه الگودهی به نسل کنونی و آینده ما را دارد. نخست آنکه ۹ دی نشانه عمق بصیرت و سطح بالای استراتژیک ملت ما است.

وی افزود: ملت ما در این روز مبارک به شکل خودجوش، توطئه‌ها را به‌خوبی تشخیص داده و به موقع به میدان آمدند و توطئه‌ای که می‌توانست کشور را دچار مشکل جدی کند، با بهترین شیوه خنثی کردند بنابراین حضور یکپارچه خودجوش و به موقع ملت، این توطئه را خنثی کرد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه حماسه ۹ دی یادآور توطئه‌های پیچیده دشمنان است و دشمن نیز همواره در کمین قرار دارد و نسل کنونی و نسل آینده باید بدانند تا زمانی که ما سخن حق می‌گوییم و مدافع عدالت و مظلومین عالم هستیم، انواع توطئه‌ها در قالب‌های مختلف وجود خواهد داش

ت، بیان کرد: به‌خصوص استکبار جهانی که با وجود نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی هم پایگاه خود را در منطقه از دست داده و هم هیمنه او شکسته اما همواره درصدد توطئه‌انگیزی است.

آیت الله رجبی خاطرنشان کرد: ۹دی یادآور توطئه‌های دشمنان و هشدار نسبت به این موضوع است که مبادا نسلی از این توطئه‌ها غافل و در توطئه‌های دشمنان غافلگیر شود.

وی با اشاره به همبستگی امت اسلامی و ملت ایران در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام، اظهار کرد: حضور یکپارچه مردم در ۹ دی نشان داد که همه اقشار ملت از هر سلیقه‌ و هر صنفی در جایی که ارزش‌های انقلاب، نظام جمهوری اسلامی و در راس آن رهبری معظم انقلاب مورد توطئه و تهاجم دشمنان قرار بگیرند یکپارچه به میدان می‌آیند.

۹دی برجسته‌ترین و باشکوه‌ترین روز همبستگی برای دفاع از ارزش‌ها و نظام است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: البته ما از این قبیل حضور یکپارچه ملت در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های نظام فراوان داشته‌ایم اما ۹ دی روز ویژه‌ای محسوب می‌شود و در واقع برجسته‌ترین و باشکوه‌ترین روز همبستگی برای دفاع از ارزش‌ها و نظام است. به اعتقاد من حماسه ۹ دی باید برای کسانی که در آن مقطع زمانی هنوز در سن حضور در صحنه نبودند واکاوی و عظمت این روز به عنوان یک روز بزرگ بیان شود.

آیت الله رجبی، حماسه ۹ دی را نشانه اقتدار ملی ملت ایران توصیف کرد و گفت: دشمنان با دیدن حضور یکپارچه ملت در ۹ دی عقب‌نشینی کردند و اقتدار نظام به رخ آنها و مزدورانشان در منطقه کشیده شد و همه دیدند که این ملت، ملتی مقتدر است زیرا از بالاترین قدرت ملی برخوردار است و روز ۹ دی سمبل قدرت ملی نظام جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی از جنبه‌های دیگر هم می‌تواند مورد توجه ملت‌های دیگر قرار گیرد و الگویی برای ملت‌ها و مستضعفان عالم باشد، تاکید کرد: ما باید از ارزش‌ها و آرمان‌های حقه خود دفاع و با زورگویی دشمن که بسیار ضعیف‌تر از حد تصور ما است مقاومت کنیم و این را هم بدانیم که هر کجا که آسیبی به ما وارد ‌شود مشخص می شود که اتحاد، اقتدار و یکپارچگی ملی مورد عنایت قرار نگرفته است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: بنابراین بهترین و کم‌آسیب‌ترین راه برای پیروزی و مقابله با توطئه‌های دشمنان بر ملت‌های آزادی‌خواه، حق‌طلب و آرمانخواه این است که انسجام خود را در برابر توطئه‌های دشمنان حفظ کنند. هر چند سلایق مختلفی وجود دارد اما همه باید در این عرصه یکپارچه و همدل شوند و همراه هم در میدان حضور پیدا کنند.

حماسه ۹دی متعلق به هیچ جریان سیاسی نیست

آیت الله رجبی حضور یکپارچه مردم در ۹ دی را نشانه اعلام وفاداری و بیعت مجدد مردم با نظام و رهبر معظم انقلاب خواند و اظهار کرد: ما باید این روز را گرامی بداریم تا نسل‌های آینده بدانند که راه نجات از بحران‌ها و تهدیدها این است که یکپارچه، یکدل و همراه در صحنه‌های مختلف بر محور ولایت حضور داشته باشیم و چشم ما به بیانات مقام معظم رهبری باشد، چراکه بیانات ایشان راهگشا و رصدکننده تهدیدات و تبدیل آن به فرصت‌ها است.

وی در ادامه حماسه ۹ دی را رویداد ملی توصیف کرد و گفت: حضور مردم در ۹دی، حضور همه اقشار و سلایق در آن حماسه بود. مسائل سیاسی مربوط به جریان‌های مختلف سیاسی است و در مسائل سیاسی هر جریان جهت‌گیری خاص خود را دارد و از آنجایی که توده مردم در این روز به میدان آمدند نشان‌دهنده این است که هیچ حزب، دسته و گروه و حتی صدا و سیما نمی‌تواند ادعا کند که ما این حضور را ساماندهی کرده‌ایم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: مردم به صورت خودجوش در ۹دی به میدان آمدند و این حضور خودجوش بدان معناست که احساس ملی تک ـ تک و آحاد مردم ما این بود که باید به صحنه بیایند و توطئه دشمن را خنثی کنند و به هیچ عنوان رنگ سیاسی در این حضور مطرح نبود.

تشابهات ۹ دی با اغتشاشات سال گذشته

آیت الله رجبی، تشابهات ۹ دی ۸۸ با اغتشاشات سال گذشته، را توطئه حساب شده دشمن دانست و افزود: بدون شک دشمن در هر فرصتی به‌دنبال سوژه‌ای می‌گردد که بتواند از آن سوء‌استفاده کند. البته در جریان ۹ دی و حوادث قبل از آن، دشمن می‌خواست از تجاربی که در کشورهای دیگر به صورت انقلاب‌های رنگین رخ داده بود سوءاستفاده و الگوی خود را در ایران پیاده کند اما اهدافش محقق نشد.

وی اضافه کرد: در این مرحله دشمن می‌خواست بحث جنگ شناختی که در جاهای دیگر به اجرا گذاشته بود و تصور می‌کرد در ایران هم بتواند از این طریق موفق شود را اجرا کند، اما بدون شک پشت صحنه‌ هر دوی آنها توطئه‌های دشمنان اسلام و نظام که دشمنان بشریت بود قرار داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه البته تفاوتی میان اغتشاشات سال گذشته و فتنه ۸۸ وجود داشت، تصریح کرد در فتنه ۸۸ و جریان ۹دی، دشمن به صورت علنی، آشکار و عریان به میدان نیامد اما در اغتشاشات سال گذشته و فتنه اخیر همه مستکبران و ایادی آنها به شکل علنی حمایت و راهنمایی می‌کردند، خط نشان می‌دادند و برنامه‌ها نیز از آنجا القا می‌شد و هرج و مرج نیز شکل دیگری داشت.

آیت الله رجبی بیان کرد: شعار «زن، زندگی، آزادی» شعاری بود که آنها در گذشته در برخی کشورهای دیگر مطرح کرده بودند اما شکی نیست که اغتشاشات سال گذشته و فتنه ۸۸ هر دو توطئه دشمن بود از این رو ملت ایران در هر دو توطئه بصیرت خود را بسیار روشن و شفاف نشان و توطئه دشمن را به خوبی تشخیص داد.

وی با اشاره به اینکه بانوان کشورمان نیز حتی اگر حجاب کامل هم نداشتند اما به میدان آمدند و مخالفت خود را با این نوع تحرکات که ساخته و پرداخته دست دشمنان ملت و کشور بود اعلام کردند، حضور یکپارچه مردم و دلبستگی و اعلام وفاداری آنها در هر دو توطئه دشمن را یکسان توصیف کرد و گفت: توطئه پیچیده دشمن در هر دو مورد به صورت خاص و متناسب با زمان خود با هم شباهت داشت که با حضور و عدم همراهی‌ مردم با توطئه‌گران و همراهی‌شان با نظام و ولایت خنثی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha