۹۲۱ دستگاه ماینر غیر مجاز در کهگیلویه و بویراحمد کشف  شد

یاسوج -ایرنا-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۹۲۱ دستگاه ماینر از ۷۳ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در این استان کشف و ضبط شده است.

محمد مرادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این تعداد ۸۳۰ دستگاه از ۶۶ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز در سال گذشته و ۹۱ دستگاه نیز از ابتدای سال جاری تاکنون از هفت مرکز غیر مجاز ماینر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از این تعداد، ۴۹۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در تعرفه خانگی، ۱۸۷ دستگاه تعرفه صنعتی، ۱۵۰ دستگاه تعرفه‌ کشاورزی و ۸۷ دستگاه در تعرفه های عمومی و سایر مصارف کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه میزان انرژی مصرفی این تعداد دستگاه بالغ بر ۲ میلیون و یکصد هزار کیلووات ساعت است، ادامه داد: جریمه در نظر گرفته شده برای مالکان اشتراک این مراکز بالغ بر ۴۴میلیار ریال است که بخش قابل توجهی از آن پرداخت و میزان باقیمانده در حال وصول است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های‌ ماینر افزون بر مصرف زیاد برق، باعث فشار بیشتر به شبکه توزیع، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

مرادی با بیان اینکه همراهی و ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در شناسایی و کشف مراکز غیرمجاز رمز ارز دارد گفت: شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی می‌توانند اطلاعات خود درباره استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز را در سامانه "سمات" شرکت توانیر ثبت یا از طریق تماس تلفنی با دفتر حراست شرکت توزیع برق استان به شماره ۳۱۱۸۸۱۱۰ و یا سامانه هوشمند مرکز اتفاقات برق «۱۲۱» گزارش کنند.

وس از ارائه پاداش به معرفی کنندگان مراکز غیرمجاز رمز ارز خبر داد و بیان کرد: عاملان کشف و معرفی این مراکز طبق دستورالعمل شرکت توانیر تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش دریافت خواهند کرد.

دستگاه ماینر نوعی وسیله سخت‌افزاری است که به‌شکل ویژه برای استخراج ارزهای دیجیتال طراحی شده‌است. این دستگاه‌ها باتوجه‌به توان پردازش بالایی که دارند می‌توانند با سرعت بیشتری مسائل را حل کنند.

کارکرد اصلی این دستگاه‌ها حل مسائل بسیار پیچیده و معماگونه ریاضی و تأیید تراکنش‌های ارز دیجیتال بر روی شبکه بلاک‌چین است. با این کار بلوک جدیدی به زنجیره بلاک‌چین اضافه می‌شود. وجود دستگاه‌های ماینر برای اینکه بلاک‌چین بتواند درست کار کند ضروری است. کارکرد این دستگاه‌ها دقت و امنیت سیستم بلاک‌چین را تأمین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha