۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85334564
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای در خاش تولید شد

۵ دی ۱۴۰۲، ۱۹:۲۷
کد خبر: 85334564
۱۱ هزار تن محصولات گلخانه ای در خاش تولید شد

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان از برداشت ۱۱ هزار تن انواع محصولات گلخانه ای از سطح ۸۴ هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا مجتبی خاشی روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت گلخانه های خاش افزود: عمده محصولات گلخانه ای این شهرستان را گوجه فرنگی، بادمجان و فلفل دلمه ای تشکیل می دهد که هر ساله کشاورزان این منطقه زودتر از سایر شهرستان‌های سیستان و بلوچستان محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: تنوع کشت و تامین نیاز بازارهای داخلی و با نگاه به فرآیند صادرات که در سال های اخیر رونق دو چندان یافته شرایط را برای استقبال سرمایه گذاران به توسعه گلخانه در خاش فراهم کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱هزار تن محصولات گلخانه ای در این شهرستان تولید و به بازارهای داخلی و خارجی روانه شود.
خاشی افزود: کشت و کار محصولات گلخانه ای زمینه اشتغال بیش از ۸۵۰ نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه محصولات باغبانی یکی از سیاست سازمان جهاد کشاورزی در جهت تامین امنیت غذایی، کشاورزی پایدار، تثبیت اشتغال و نیز جلوگیری از مهاجرت به شهرها، توسعه صادرات و ارزآوری در دستور کار قرار دارد، گفت: در این راستا توسعه و ترویج کشت گلخانه‌ای با توجه به مهمترین مزیت آن یعنی نیاز کمتر به آب در مقایسه با سایر انواع کشت، به عنوان یکی از راهکارهای مهم به شمار می‌رود.

مدیر جهاد کشاورزی خاش صرفه‌جویی در مصرف آب، افزایش بهره‌وری، امکان کاشت و برداشت محصول در تمام فصول، امکان پرورش محصولات خارج از فصل و خارج از اقلیم، قابلیت مقابله با تهدیدات و خسارات به خاطر امکان کنترل‌ و اقدامات پیشگیرانه را برخی دیگر از مزایای کاشت گلخانه‌ای عنوان کرد و گفت: تاکنون حدود۴۵۰تن محصولات گلخانه ای خاش به خارج از کشور صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha