۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85334792
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکران ۱۲ فیلم جشنواره «سینماحقیقت» در همدان

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۱۲ فیلم جشنواره «سینماحقیقت» در روزهای ششم تا هشتم دیماه در ۲ سانس ۱۶ و ۱۸ در سینما فرهنگ همدان اکران می شود.

مسعود ویژه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سینما فرهنگ همدان یکی از ۱۰ سینمای منتخب هفدهمین جشنواره «سینما حقیقت» برای نمایش فیلم های برگزیده این جشنواره در کشور است.

وی افزود: شهرهای همدان، مشهد، شیراز، آبادان، اردبیل، گرگان، قم، اصفهان، تبریز و بوشهر به عنوان میزبان هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند «سینماحقیقت» انتخاب شدند.

ویژه ادامه داد: «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر باد یاد، «دوئل بوکمال» به کارگردانی محمدرضا ابوالحسنی، «ناخدا» به کارگردانی علی ارکیان، «عیدوک» به کارگردانی امیر عسگری، «تکثیر در اسارت» به کارگردانی مهدی ایمانی شهمیرزادی مستندهای برگزیده برای اکران هستند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین«پورزال» به کارگردانی احسان فرخی فرد و ماریا ماوتی، «بی قرار» به کارگردانی محمدعلی فارسی، «آب بندان» به کارگردانی رضا اکبریان گالشکلایی، «نفس» به کارگردانی علیرضا باغشنی، «می ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان امی، «آخرین کوسه نهنگ» به کارگردانی رامتین بالف و «قویدل» به کارگردانی علی فراهانی در همدان نمایش داده می‌شود.

اکران ۱۲ فیلم جشنواره «سینماحقیقت» در همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی مجری هفدهمین دوره جشنواره فیلم‌های مستند «سینما حقیقیت» است.

ویژه افزود: علاقه مندان با مراجعه به سینما فرهنگ و یا از طریق سایت سینما فرهنگ می توانند بلیت رایگان (به تعداد محدود) تهیه کنند.

به گزارش ایرنا، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» در بخش‌های مسابقه ملی، مسابقه بین‌الملل، جایزه شهیدآوینی، بخش‌های جنبی ملی و بین‌الملل و بزرگداشت برگزار می‌شود.

جشنواره در این دوره می‌کوشد ضمن بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی اسلامی، تصویری واقعی از آنچه بشر امروز در عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی با آن روبه روست ارائه دهد. با این نگاه، تمرکز ویژه این دوره از جشنواره بر دو چالش ملی و بین‌المللی بحران آب و مساله جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha