۶ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85334794
T T
۱۸ نفر

برچسب‌ها

تهران میزبان یافته‌های تاریخی تپه بالای شهرستان بیجاراست

سنندج- ایرنا- فرماندار بیجار گفت: نمایشگاه یافته های کاوش فصل دوم تپه قلعه بالای بیجار؛ به همت گروه باستان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران، در دانشکده علوم انسانی این دانشگاه دایر شد.

به گزارش ایرنا از فرمانداری شهرستان بیجار، در این نمایشگاه یافته‌های کاوش فصل دوم شامل بقایای جانوری دوره مس سنگی هزاره چهارم پیش از میلاد محوطه باستانی قلعه بالا شهرستان بیجار در معرض دید دانشجویان قرار گرفته است.

محمدحسین محبیان، فرماندار شهرستان بیجار در دیداری به همین مناسبت با رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی تهران اظهار کرد: فصل دوم کاوش در قلعه بیجار به دست یک تیم کاردان، حرفه ای و متعهد انجام شده است و امیدواریم فصل سوم کاوش نیز به درستی انجام شود.

وی برحمایت از کاوشگران تاکید کرد و گفت: بیجار با ۱۲۲ میراث فرهنگی ملموس ثبت شده جهانی، کهن‌ترین شهرستان استان کردستان است و این آمادگی را دارد که نه تنها در تپه قلعه بالا بلکه در تمام نقاط این شهرستان کار کاوش انجام شود.

نمایشگاه مذکور به مدت ۱۰ روز پذیرایی بازدید دانشجویان است.

با پیگیری‌های فرماندار بیجار، بزودی آثار کشف شده در تپه قلعه بالای بیجار در نمایشگاهی در این شهرستان در معرض بازدید عموم قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha