مجله ویلکان در کرمانشاه فراخوان قصه گویی داد

کرمانشاه - ایرنا - مجله کودک و نوجوان ویلکان که از مبداء کرمانشاه منتشر می شود؛ فراخوان قصه‌گویی داد.

مدیرمسوول و صاحب امتیاز مجله ویلکان روز چهارشنبه با ارسال گزارشی به ایرنا توضیح داد که این فراخوان با هدف جمع آوری، حفظ و ترویج فرهنگ بومی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

«عبدالله‌ مرادی» اضافه کرد: روز گذشته استاندار کرمانشاه در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان با حضور در غرفه مجله کودک و نوجوان ویلکان از فراخوان قصه‌گویی «راز» رونمایی کرد.

به گفته وی کودکان و نوجوانان می توانند مَتل ها و افسانه های بومی که پدر بزرگ و مادر بزرگ ، مادر و پدرشان برایشان می گویند را با گوشی موبایل ضبط و به شماره ۰۹۱۹۹۱۷۷۱۳۴ از طریق یکی از پیام رسان‌ها ارسال نمایند.

وی افزود: تیم تولید محتوای مجله ویلکان، فایل‌های صوتی را به داستان‌ تبدیل می کند و با تصویرهایی که برای این داستان ترسیم می شود آن را به نام روایت کننده و کودکی که برای ما ارسال کرده است، چاپ می‌کنیم.

مدیرمسوول گروه رسانه‌ای میلکان در ادامه گفت: مجله کودک و نوجوان ویلکان از رسانه های زیر مجموعه این گروه رسانه‌ای طی چند سالی که چاپ و منتشر شده است در راستای ماهنامه ویلکان به عنوان نخستین و تنها مجله اختصاصی کودک و نوجوان استان کرمانشاه اقدام به چاپ مجله ای تمام رنگی در قطع خشتی با محوریت ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی برای کودکان کرده است.

به گفته مرادی این مجله در قالب شعر، داستان و سرگرمی‌های جذاب، اقدام به فرهنگ سازی در زمینه‌های مدیریت مصرف، تغذیه سالم، بهداشت، و آشنایی کودکان با آداب و رسوم و تاریخ استان کرمانشاه می کند.

وی تصریح کرد: گروه هنری و تحریریه ویلکان در کنار تهیه مطالب و تصاویر با کمک اساتید نامدار کرمانشاهی اقدام به پرورش استعدادهای ادبی و هنری در زمینه های نویسندگی، شاعری و تصویرگری کرده و به شکل یک باشگاه فرهنگی عمل نموده است.

مجله کودک و نوجوان ویلکان تنها نشریه کودک استان کرمانشاه است که به اعتقاد گردانندگان آن متناسب با فرهنگ و زیست بوم این خطه غربی کشور منتشر می شود.

عبدالله مرادی از پیشکسوتان مطبوعات کرمانشاه دانش آموخته مدیریت رسانه در مقطع ارشد است و چندین نشریه را تحت عنوان مجموعه رسانه ای "میلکان" در کرمانشاه اداره می کند که مجله کودک و نوجوان ویلکان یکی از آنهاست.

میلکان در زبان کردی به معنی محل زندگی است.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و سابقه بیش از یک قرن در حوزه مطبوعات اکنون دارای سه روزنامه، ۳۸ هفته نامه محلی، چهار ۲ هفته نامه، ۱۳ ماهنامه، ۶۲ پایگاه خبری و ۹۱ نمایندگی روزنامه های سراسری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha