برگزیدگان جایزه ادبی یوسف در کرمانشاه معرفی شدند

کرمانشاه- ایرنا- آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان جایزه ادبی یوسف، «داستان کوتاه دفاع مقدس» به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه سه‌شنبه شب در سالن جلسات اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، در این آیین گفت: گفتن از دفاع مقدس مایه وقار و افتخار است، هر کدام از ما وظیفه داریم خدمتگزار نشر ارزش های دفاع مقدس باشیم.

«محمدامین بهرامی» افزود: هر چقدر از دفاع مقدس بگوییم از این گنج های ارزشمند باز کم گفتیم، لذا باید از فعالین عرصه دفاع مقدس به صورت ویژه قدردانی کرد و این جشنواره و جشنواره های از این دست برای بیان کردن رشادت های رزمندگان دفاع مقدس بسیار مفید و ارزشمند است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز در این آیین بیان کرد: فراخوان مرحله استانی دوازدهمین دوره جشنواره جایزه ادبی «یوسف» ویژه داستان‌های کوتاه دفاع مقدس در دو بخش «بزرگسال و نوجوان» و «وحدت ملی و ایران قوی» در کرمانشاه منتشر شد.

سردار بهروز خوشبخت، افزود: اکنون از بین ۱۳۳ اثر برگزیده ۶ اثر در بخش بزرگسالان و سه اثر در بخش کودکان از طرف داوران این جشنواره برگزیده اعلام شد که در این آیین از برگزیدگان با اهدای لوح یادبود و جوایز قدردانی بعمل آمد.

برگزیدگان جایزه ادبی یوسف در کرمانشاه معرفی شدند

وی اظهار کرد: موضوع اصلی داستان در بخش بزرگسال و نوجوان، دفاع مقدس و مدافعان حرم با حداکثر چهار هزار کلمه و در بخش ویژه داستان با محوریت «وحدت ملی وایران قوی» حداکثر در چهار هزار کلمه بود همچنین پایبندی به واقعیت در این آثار شرط اصلی است.

سردار خوشبخت خاطرنشان کرد: نویسندگان در این جشنواره با تحقیق و مطالعه در زندگی شهدا و با انتخاب مقطعی برجسته از زندگی آنها، با بهره گیری از عناصر داستانی همچون عمل داستانی، توصیف، صحنه‌پردازی و دیالوگ نسبت به نگارش داستان (و نه زندگی نامه یا خاطره) در جایزه ادبی یوسف شرکت کردند.

لازم به ذکر است در بخش کودک و نوجوان «نرگس باقری»، «یاسمن صالحی» و «امیر آهی» به ترتیب رتبه اول تا سوم را از آن خود کردند.

همچنین در بخش بزرگسال نیز «صبا اسدی»، «سوما مرادی»، «هدی حشمتیان» «معین فرشید»، «احترام محمدی» و «محمدرضا مهرآریا» به ترتیب اول تا ششم شدند.

گفتنی است در ادامه تعدادی از برگزیدگان این جشنواره به خوانش داستان ها و آثار خود پرداختند و در پایان با اهدای لوح یادبود و جوایز از برگزیدگان جایزه ادبی یوسف تقدیر شد و از کتاب کوچه بهار رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha