۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85334894
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف سوخت قاچاق از گذرگاه دوغارون تایباد به افغانستان افزایش یافت

تایباد- ایرنا- رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت: یک میلیون و هزار و ۹۸۴ لیتر انواع فرآورده‌های نفتی قاچاق از ابتدای امسال تا پایان آذر در مرز مشترک ایران و افغانستان در شرق خراسان رضوی کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

علیرضا یزدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این کشفیات را شامل گازوئیل، نفت سفید و بنزین ذکر و اضافه کرد: افزایش قیمت سوخت در افغانستان، ثابت بودن تعرفه سوخت در ایران و نظارت دستگاههای متولی مستقر در مرز دوغارون تمایل اتباع افغانستانی را نسبت به قاچاق انواع حاملهای انرژی بیشتر کرده است.

وی افزود: ۶۰ درصد قاچاق انواع فرآورده های نفتی در دوغارون از سوی نیروهای گمرک، ۳۰ درصد با تلاش مرزبانان و ۱۰ درصد دیگر از سوی سایر دستگاههای اجرایی مستقر در مرز دوغارون کشف می شود.

رییس ناحیه پخش فرآورده‌های نفتی تایباد گفت:هم اکنون ماهیانه افزون بر پنج میلیون لیتر نفت گاز به ناوگان حمل و نقل خارجی با نرخ تعادلی ۳۰۵ هزار ریال در جایگاههای دوغارون توزیع می شود.

یزدی نژاد افزود: ۳۲۰ هزار لیتر گازوئیل و ۲۰۰ هزار لیتر سوخت بنزین روزانه از سوی مراکز توزیع در بین ناوگان حمل و نقلی که در این شهرستان رفت و آمد دارند توزیع می شود.

وی به توزیع ماهیانه ۲۰۰ لیتر نفت سفید در بین خانواده های روستایی تایباد اشاره و اظهار کرد: آن دسته از خانواده هایی که در روستاها از نفت سفید استفاده می کنند، هر ماه ۴۴ کیلوگرم گاز مایع نیز دریافت می کنند.

وی با بیان این که تایباد ماهیانه ۱۰۰ تن گاز مایع سهمیه دارد گفت: متقاضیان دریافت گاز مایع در سایر نقاط شهرستان می توانند با ثبت نام در سامانه "سدف" پس از تایید ارگانهای متولی گاز مایع خود را دریافت کنند.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد هشت جایگاه شهری و مرزی توزیع سوخت گازوئیل و بنزین دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha