توانبخشی بیماران در گرو تشخیص به موقع بیماری است

تهران - ایرنا - رییس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: ریشه بسیاری از اختلالات سیستم عصبی مسائل شناختی است که با تشخیص به موقع بیماری‌ها و توانمندسازی شناختی روند توانبخشی بیماران تسهیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدتقی جغتایی روز چهارشنبه در دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی که در مرکز همایشهای رازی برگزار شد، افزود: جنبه‌های کاربردی و بالینی علوم اعصاب در امر تشخیص، غربالگری و درمان بیماری ها و همکاری و فعالیت بین رشته ای این حوزه برای رفاه و آسایش افراد جامعه در حوزه سلامت از رویکرد های علوم اعصاب است.

وی تاکید کرد: کاربرد علوم اعصاب در پزشکی بسیار حائز اهمیت است و استفاده از دانش علوم اعصاب برای کمک به حل مشکلات حوزه سلامت و ارتقای توانایی های شناختی مردم ضروری است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ تولید علم در حوزه علوم اعصاب پایه و بالینی در منطقه خاورمیانه رتبه اول را داریم، تصریح کرد: توسعه علوم و فناوری های شناختی در امور آموزش مهم بوده و این اقدام تلاشی برای توسعه و گسترش تکنولوژی ها، بومی سازی تجهیزات و سیستم ها و اقدامی برای تقویت توانمندی های داخلی در حوزه علوم اعصاب است.

جغتایی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم هوش مصنوعی زاییده کارکردهای برگرفته از مغز است و کنگره امسال نیز روی ارتباط بین هوش مصنوعی و علوم اعصاب تمرکز دارد.

به گفته وی، رابطه بین کاربردهای علوم اعصاب در هوش مصنوعی و بالعکس در این کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و در این کنگره همچنین کارگاه دانش آموزی برای عمومی سازی دانش علوم اعصاب خواهیم داشت که با حضور دانش آموزان برجسته برگزار می شود.

دوازدهمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی، ششم تا هشتم دی ماه در مرکز همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha