ترورهای ناجوانمردانه شهید سلیمانی و شهدای مستشاری از اراده و توان مقاومت کم نمی‌کند

زاهدان- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان گفت: ترورهای کور و ناجوانمردانه شهید سلیمانی و شهدای دیگر مستشاری نه تنها ذره‌ای از اراده و توان مقاومت کم نخواهد کرد بلکه مقاومت را مصمم به ادامه مسیر صادق خود در نابودی غده سرطانی و اخراج نیروهای فرامنطقه‌ای و شکست تروریست‌ها خواهد کرد.

مجتبی شجاعی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا پیرامون شهادت سردار رشید اسلام شهید سید رضی موسوی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه، بیان کرد: اگر می‌بینید اسرائیل خودش گرفتار سیاست مرگ با یک‌هزار خنجر شده و ۸۰ روز است خودش از آسمان، زمین و دریا با انصارالله، حزب‌الله، حماس و جبهه مقاومت دست به گریبان شده و نفس‌های آخرش را می‌کشد نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت شهدایی مانند شهید سید رضی‌ها است.

وی با بیان اینکه این جنایت کنش نیست واکنش از سر استیصال و دستپاچگی است، افزود: روزی اسرائیل می‌خواست «مرگ با یک‌هزار ضربه چاقو» را به عنوان مجموعه‌ای از اقدامات دیپلماتیک و نظامی علیه ایران، به جای استفاده از یک اقدام بزرگ برای نابودی انقلابمان بکار گیرد اما گویا تنها هدف صهیونیست‌ها از سیاست ترور، برداشتن سنگ بزرگ با هدف هیاهوسازی رسانه‌ای و سرپوش گذاشتن بر کلکسیون ناکامی‌ها در نیل به اهداف شوم در مقاطع مختلف از جمله جنگ اخیر غزه است.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: صهیونیست‌ها هم کم‌وبیش می‌دانند که شخصیت‌های گمنام دیگری از ایران، حزب الله، حماس و مقاومت هستند که پرچمدار و علمدار پرچمی هستند که روزی دست حاج قاسم بوده و اکنون صدها حاج قاسم شیفته شهادت در گمنامی آن را در دست دارند.

وی اظهار کرد: هدف دیگر اسرائیل از اقدامات تروریستی، تقویت و تایید این نکته کلیدی است که مقاومت اسلامی با استراتژی افزایش قدرت نظامی که کشورمان اتخاذ کرده و ایستادن در کنار مقاومت، سیاست درستی بوده و باید بیش از پیش تمرکز سیاسی و اقتصادی کشورمان را حول این محور متمرکر باشد.

شجاعی گفت: درک شکست سنگین اطلاعاتی و عملیاتی و ضربات سنگین و عمیق عملیات طوفان الاقصی به صهیونیست‌ها بوده که آن‌ها را وا داشته خشم و دستپاچگی شدید خود را با قتل عام و کشتار گسترده مردم ساکن در نوار غزه و انواع جنایات وحشیانه نشان دهند و آنجا طوفان الاقصی تکامل می‌یابد که صهیونیست‌ها هر چه جلوتر می‌روند و به دامنه جنایات خود می‌افزایند اما مقاومت منطقه متحدتر می‌شود و اسرائیل بیشتر در منجلاب خود فرو می‌رود و بیشتر به نقش الگوی منطقه‌ای انقلاب اسلامی در انسجام بخشی به مقاومت پی می‌برد.

صهیونیست‌ها هر چه جلوتر می‌روند به دامنه جنایات خود می‌افزایند اما مقاومت منطقه متحدتر می‌شود و اسرائیل بیشتر در منجلاب خود فرو می‌رود که می‌توان بیشتر به نقش الگوی منطقه‌ای انقلاب اسلامی در انسجام بخشی به مقاومت پی می‌برد

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی این روزها اقداماتی دیوانه وار انجام می‌دهد که بتواند بعضی از شکست‌هایش را به لحاظ مسائل و اختلاف عمیق داخلی و به لحاظ شرایطی که در غزه با آن مواجه شده جبران کند و عملاً بعد از گذشت هشتاد روز نتوانسته است به هیچکدام از اهداف خودش برسد، بر این اساس بدیهی است که این جنایت‌ها را مرتکب شود.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان افزود: ترور ناجوانمردانه سیر رضی موسوی هم یک جنایتی بود که قطعاً همانطور که خودشان هم می‌دانند و توجه به اینکه وی به عنوان یک نیروی مستشار نظامی رسمی در کشور سوریه حضور داشتند، یک اقدام رذیلانه و برخلاف کنوانسیون‌های بین المللی این اقدام رژیم صهیونیستی انجام شده است.

وی تاکید کرد: مستشاران نظامی ایران صلح بانان صادق منطقه هستند که نمونه خدمات آنها به صلح جهانی و ثبات منطقه‌ای در نابودی داعش و جلوگیری از توسعه تروریسم در منطقه است و کشورهای منطقه نیز خطر صهیونیست‌ها به عنوان تروریسم داعشی منطقه با حمایت آمریکایی‌ها را درک کرده‌اند.

شجاعی گفت: ملت‌های سوریه، عراق، لبنان، فلسطین و یمن نقش و تاثیر عمیق شخصیت‌های بزرگ منطقه و جهان از جمله شهید سلیمانی و همرزمان ایشان را به خوبی می‌دانند که به واسطه مجاهدت‌های بیدار و گمنام و شبانه‌روزی ایشان بوده که فتنه آشوب و هرج و مرج و تفرقه و نفوذ دشمن در منطقه خنثی شده است‌.

راه شهدا ادامه خواهد داشت و قطعا اسرائیلی‌ها پاسخ جنایات خود را زودتر از آنچه تصور می‌کنند خواهند گرفت

وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با قدرت سیاسی و نظامی، مستشاری و نفوذ معنوی و الگوآفرینی خود، نقش غیر قابل انکاری در شکل دادن به تعادل منطقه‌ای جدید در خاورمیانه داشته و خواهد داشت و قطعا در آینده تاریخ فداکاری جمهوری اسلامی ایران در صلح بانی و مبارزه با تروریسم منطقه را گواه خواهند داد.

کارشناس مسائل سیاسی سیستان و بلوچستان افزود: قطعا جنایات صهیونیست‌ها در منطقه و ترورهای کور و ناجوانمردانه و ترور شهید سلیمانی و شهدای دیگر مستشاری و همچنین جنایت اخیر نه تنها ذره‌ای از اراده و توان مقاومت کم نخواهد کرد بلکه مقاومت را مصمم به ادامه مسیر صادق خود در نابودی غده سرطانی و اخراج نیروهای فرامنطقه‌ای و شکست تروریست‌ها خواهد کرد.

وی اظهارکرد: قطعا راه شهدا ادامه خواهد داشت و قطعا اسرائیلی‌ها پاسخ جنایات خود را زودتر از آنچه تصور می‌کنند خواهند گرفت.

وی گفت: در واقع مستشاران نظامی به دعوت دولت‌های منطقه برای کمک به نیروهای نظامی وارد آن کشور می‌شوند و ترور شهید سلیمانی و شهدای مستشار در سوریه و سایر کشورها، خلاف قوانین بین المللی است و اگر محاکم حقوقی دنیا بخواهند عدالت را رعایت کنند، باید به این گونه اتفاقات رسیدگی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha