مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین (س) همزمان با ۱۳ جمادی الثانی روز تکریم مادران و همسران شهدا امروز(چهارشنبه) در  اداره اوقاف و امور خیریه قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این مراسم معنوی به منظور نشر فرهنگ غنی اهل بیت (ع)، با همکاری هیات امنا و مرکز افق امامزاده سید مظفر (ع) قشم از نوادگان حضرت علی علیه السلام برگزار شد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه قشم در حاشیه برگزاری این مراسم افزود: وجود نازنین حضرت ام البنین (س) واسطه فیض الهی و پاسدار خاطره عاشوراست.

حجت الاسلام روح الله صفری با بیان اینکه این بانوی مکرمه نجابت و معرفت و محبت به خاندان پیامبر (ص) را یکجا داشت و در نزدیکی و دوستی آنان، مخلص و شیفته بود، گفت: ایشان در نزد اهل بیت هم وجهه و موقعیت ممتازی داشتند، چنانکه حضرت زینب کبری (س) پس از واقعه عاشورا و بازگشت به مدینه به خانه او رفت و شهادت عباس و برادرانش را به این مادر داغدار تسلیت گفت و پیوسته به خانه او رفت و آمد می‌ کرد و شریک غم هایش بود.

وی با اشاره به اینکه این بانوی بزرگوار نزد مسلمانان جایگاهی ویژه دارد و بسیاری از آنان معتقدند او را نزد خداوند منزلتی والاست و اگر دردمندی او را به درگاه حضرت باری تعالی شفیع و واسطه قرار دهد، غم و اندوهش برطرف خواهد شد، اظهار کرد: از این رو تمامی شیعیان به هنگام سختی ها و درماندگی ها، این مادر فداکار را شفیع خود قرار می دهند.

در این مراسم معنوی مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مدیحه سرایی و روضه خوانی پرداختند.

ام البنین (س) بعد از حضرت زینب کبری سلام‌الله علیها دار فانی را وداع کرد ولی تاریخ نگاران سال وفات این بانوی بزرگوار را متفاوت نگاشته اند، به طوری که عده ای آن را سال ۷۰ ق بیان کرده و عده دیگری تاریخ وفات آن مادر فداکار را، سیزدهم جمادی الثانی سال ۶۴ ق دانسته اند که نظر دوم از شهرت بیشتری برخوردار است.

حضرت ام البنین (س) را در بقیع، در جوار امام حسن مجتبی علیه السلام، فاطمه بنت اسد علیها السلام و دیگر شخصیت های اسلامی مدفون در آن جا به خاک سپردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha