مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش در مشهد برگزار شد+ فیلم

مشهد-ایرنا- چهل و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه ارتش جمهوری اسلامی ایران به میزبانی منطقه پدافند هوایی شمال شرق ارتش در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، رییس اداره قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی سیاسی ارتش روز چهارشنبه در آیین پایانی این مسابقات به خبرنگاران گفت: این مسابقات که از سوم دی ماه امسال آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه داشت، در رشته‌ های قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ یک، سه، پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ و ۲۵ و همچنین پنج جزء و حفظ کل قرآن کریم، اذان و مفاهیم برگزار شده است.

سرهنگ مهدی میدانی با بیان اینکه ۲۸۰ نفر در این رشته ها با هم رقابت کردند، افزود: برترین های این مرحله به مسابقات سراسری نیروهای مسلح راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: گسترش فرهنگ و معارف غنی و نورانی قرآن کریم از جمله اهداف این مسابقات است.

مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش در مشهد برگزار شد+ فیلم

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین پایانی این مسابقات گفت: فرزندان خود را باید با قرآن آشنا کنیم، اگر با قرآن مانوس باشیم و به آن عمل کنیم پیروزی و رستگاری از آن ما است.

حجت الاسلام احمد جلیلی صفت با بیان اینکه استکبار از انسانهای با ایمان ترس دارد، افزود: اگر ترس نبود کشوری که ادعای رهبری دنیا را دارد سربازان اسلام را ترور نمی‌کرد، این دلیل بر ترس آنها از نیروهای مومن، محکم، متوکل دوراندیش و مبتکر است.

وی با بیان اینکه در جریان غزه، آمریکا و صهیونیستها با آن همه ادعا درمانده شده اند، بیان کرد: از برکت انقلاب ما است که فلسطینی‌هایی که با سنگ با صهیونستها مبارزه می‌کردند امروز موشک می‌سازند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: از نظر قرآن کریم از نظر سخت افزاری هر چه می‌توانیم باید خود را تقویت کنیم. در کنار آن اعتقاد، بصیرت، آگاهی، علم ودانش هم باید داشته باشیم.

مسابقات سراسری قرآن کریم ارتش در مشهد برگزار شد+ فیلم

رییس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش هم گفت: قرآن کریم کتاب راهنمای زندگی برای بشریت در تمام دوران‌ها است و تنها کتابی است که برای زندگی بشریت در تمامی دورانها برنامه دارد.

حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل افزود: امروز اگر جوامع بشری غرق در بحران های فرهنگی و اجتماعی و مشکلات خانواگی هستند، همه به دلیل دوری از قرآن و آموزه های انسان ساز آن است.

وی با بیان اینکه قرآن تنها صراط هدایت و نسخه نجات‌ بخش بشریت است، اظهار کرد: امروز لازم است تا فرهنگ توجه به قرآن کریم در خانواده‌ها تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha