فرماندار خمین بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در برگزاری هفته فرهنگی بر آستان آفتاب تاکید کرد

خمین - ایرنا - فرماندار خمین گفت: دومین هفته فرهنگی بر آستان آفتاب خمین دوازدهم دی ماه جاری همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی آغاز می‌شود و تمامی نهادهای اجرایی باید در این رویداد فرهنگی مشارکت گسترده داشته باشند.

به گزارش ایرنا ، حمید کمانکش روز چهارشنبه در نشست شورای اداری خمین، افزود: هفته فرهنگی برآستان آفتاب این شهرستان در قالب برنامه‌های محتوایی و محوری شامل همایش‌ها، نشست‌ها و برنامه‌های خدماتی که مردم از آن منتفع می‌شوند و برنامه های آموزشی و هنری برگزار می‌شود و امید است این هفته فرهنگی، تبدیل به سنت شود.

وی ادامه داد: دومین هفته فرهنگی خمین با سالروز شهادت سردار سلیمانی و وقایع غزه همزمان شده است و این مناسبت‌ها باید در برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار خمین ضمن تسلیت و تبریک شهادت سید رضی موسوی گفت: شهادت این شهید والامقام نویدبخش حضور سرداران بزرگ در نظام اسلامی و پیام‌آور رشد ریشه‌های مقاومت با الگوگیری از انقلاب جمهوری اسلامی در دنیا است و وضعیت امروز دنیا پیام‌های بسیاری برای اهل تفکر و تأمل دارد.

کمانکش اظهار کرد: تمام ادارات شهرستان باید در طول برگزاری هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین امکانات خود را در اختیار برگزارکنندگان این هفته قرار دهند.

وی افزود: تمام مناطق شهری و روستایی باید درگیر برگزاری هفته فرهنگی برآستان آفتاب خمین شوند و حال و هوای این هفته را داشته باشند و ادارات کل استان مرکزی موظف به بازدید از خانواده‌های شهدا و مددجویان نهادهای حمایتی در این هفته هستند.

فرماندار خمین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تهیه عملکرد ۹ ماهه دستگاه‌های اجرایی شهرستان در دستور کار است و مدیران ادارات موظف به ارسال گزارش دستگاه خود در این بازه زمانی هستند.

کمانکش با اشاره به ضرورت ادارات شهرستان خمین برای پاسخگویی با مراجعان و جامعه هدف بیان کرد: اقدامات قانونی به مقام بالادستی و فرمانداری ارجاع داده نشود.

وی با تقدیر از عملکرد ادارات متولی در تنظیم بازار شب یلدا، ادامه داد: سواستفاده و زیاده‌خواهی‌ها موجب بروز برخی مشکلات در بازار شده است.

فرماندار خمین، انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، ایام ماه مبارک رمضان و شب عید را سه اتفاق مهم در اسفندماه سال جاری عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم به ویژه تنظیم بازار از هم اکنون باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: در اطلاع رسانی ضعف‌هایی وجود دارد و نیاز است دستگاه‌های اجرایی شهرستان خمین تعامل و پاسخگویی به خبرنگاران را در دستور کار ویژه قرار دهند.

فرماندار خمین با اشاره به ارزیابی عفاف و حجاب در ادارات خمین تاکید کرد: در این ارزیابی همه ادارات وضعیت خوبی در این حوزه داشتند.

آرامش و امنیت جمهوری اسلامی مرهون خون شهدا است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین نیز در این نشست با گرامیداشت روز مادران شهدا گفت: ولایت‌مداری و وفاداری به امام زمان خود، مهمترین ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) است.

سرهنگ پاسدار علی اکبر حسینی ادامه داد: حضرت عباس (ع) در جبهه‌ای که منجر به شهادت بود، ایستادگی کرد و امروز جایگاهی در حد یک امام معصوم دارد.

وی تاکید کرد: مردم غزه با الگوگیری از ملت ایران در مقابل حملات رژیم اشغالگر قدس ایستادگی می‌کنند و گروه کوچک حماس ارتش بزرگ اسرائیل را شکست داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین با اشاره به شهادت سید رضی موسوی، گفت: این شهید بزرگوار مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت بود.

سرهنگ پاسدار حسینی عنوان کرد: سالروز شهادت سردار سلیمانی پیش رو است و این روز باید با شکوه هرچه‌تمام‌تر مورد توجه قرار گیرد زیرا امنیت و آرامش کشور مدیون این شهید و سایر شهدای بزرگوار است.

وی گفت: مسئولان باید همه تلاش خود را برای کاهش مشکلات جامعه به کار گیرند و براساس وظیفه خود مردم را به انقلاب و نظام دلگرم کنند، چراکه امروز نگاه دنیا به این کشور است و همه در مقابل ائمه اطهار(ع) و خون شهدا مسئول هستیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خمین، با تاکید بر ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات اسفندماه سال جاری، عنوان کرد: حضور گسترده مردم در انتخابات پیش‌رو می‌تواند برگ زرین دیگری را در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی رقم بزند و هر برگ رای همانند تیری به قلب دشمن است.

رییس دادگستری خمین هم در این نشست با اشاره به ماموریت‌های مورد توجه رهبر معظم انقلاب در دستگاه قضا، گفت: یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی نظارت بر افکار عمومی است.

محمد شاکرمی ادامه داد: باتوجه به فرایند برگزاری انتخابات و عنادورزی دشمنان، صیانت از افکار عمومی باید اولویت دستگاه‌های اجرایی خمین باشد.

وی، برگزاری انتخابات را از اولویت‌های نظام دانست و تاکید کرد: بازی با افکار عمومی فرصت‌سازی برای اقدامات توطئه گرانه دشمن است.

دادستان دادگاه عمومی و انقلاب خمین نیز در ادامه این نشست گفت: اعتیاد به مصرف مواد مخدر در این شهرستان در حال افزایش است و این معضل یکی از عوامل مهم فروپاشی نهاد خانواده است.

خسرو شجاعیان با تاکید بر حفظ اموال دستگاه‌های اجرایی، افزود: تدابیر لازم برای جلوگیری از سرقت و فرسودگی اموال، مورد توجه دستگاه‌های اجرایی شهرستان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: پاسخگویی، شافیت‌سازی و برخورد مناسب با مراجعه کنندگان به ادارات شهرستان زمینه رضایت عمومی را ایجاد می‌کند.

شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع است و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha