بی‌نظمی‌ها در انبار نفت شماره ۲ بندرشهید رجایی برطرف شود

بندرعباس - ایرنا - رییس کل دادگستری هرمزگان با حضور سرزده از انبار نفت شماره ۲ بندرشهید رجایی، دستورات لازم را در خصوص برطرف کردن بی‌نظمی‌ها و همچنین لزوم ساماندهی توزیع سوخت تانکرهای نفت‌کش را صادر کرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز چهارشنبه در حاشیه این بازدید افزود: در اجرای دستورات رییس قوه قضاییه در خصوص ضرورت همکاری با دولت در خدمت رسانی و همچنین در راستای دستورالعمل صیانت از حقوق عامه با هدف جلوگیری از تضییع حقوق اشخاص و بیت المال و به‌منظور مقابله با قاچاق سوخت، اقدامات متعددی در استان هرمزگان انجام شده و این موضوع به صورت ویژه و مستمر در دستورکار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی بیان کرد: به همین منظور از تاریخ ۲۲ مهرماه ۱۴۰۲ طرح جامع کنترل و نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح شهر بندرعباس با هدف اجرای دقیق قوانین در فرآیند سوخت گیری، رعایت نوبت و برخورد قاطع با متخلفان، با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی در حال اجرا می‌باشد که در نتیجه آن تاکنون علاوه بر خلوت شدن جایگاه‌ها و پمپ بنزین‌ها به علت شناسایی و برخورد قاطع با افراد سودجو و فعال در حوزه قاچاق سوخت، پرونده‌های متعددی نیز تشکیل شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: در ادامه روند اجرای این طرح با هدف بهبود فرآیندها، خلق ایده‌ها و برطرف نمودن موانع موجود به صورت سرزده از انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی بندرعباس بازدید کردیم که بی‌نظمی‌هایی مشاهده شد و در این خصوص دستورات لازم صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس مقرر شد به منظور برون رفت از این مشکل با همکاری دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، تدابیر لازم جهت احداث پارکینگ جدید برای مدیریت ترافیک نفتکش‌ها در مجاورت انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی و پالایشگاه بندرعباس اتخاذ شود.

قهرمانی همچنین تصمیم‌گیری برای ارتقای ایمنی انبار نفت شماره ۲ بندر شهید رجایی، فراهم سازی امکانات رفاهی مناسب برای رانندگان نفتکش و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای فعال سازی و تعمیر سکوها و بازوهای بارگیری را از دیگر تدابیر اتخاذ شده در این بازدید عنوان کرد.

وی یادآورشد: در بازدید از محل چند جایگاه عرضه سوخت شهر بندرعباس از جمله جایگاه‌های آریا، رویال و غیره نیز دستورات لازم به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان جهت رفع مشکلات مرتبط با حقوق عامه صادر شد.

این مقام قضایی بیان کرد: با توجه به این موضوع همچنین از وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی خواسته شد تا اقدامات لازم را به منظور رفع این مشکل انجام دهند.

وی افرود: براین اساس باید برنامه دقیق تاریخ و تعداد مراجعه نفتکش‌ها به صورت روزانه از استان های مقصد به انبار نفت بندرعباس تنظیم و از مراجعه خارج از برنامه خودروهای حمل سوخت ممانعت شود و توزیع بار به صورت عادلانه ساماندهی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha