اثربخشی درمان با پزشکی «شخص محور» به نتیجه می‌رسد+ فیلم

مشهد- ایرنا- رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: اثربخشی درمان با پزشکی «شخص محور» افزایش می یابد و از سوی دیگر این رویکرد هزینه‌های نظام سلامت را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر علیرضا صداقت روز چهارشنبه در حاشیه کنگره کشوری «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بکارگیری پزشکی شخص‌محور از سوی همه پزشکان متشکل از پزشک عمومی، متخصص و خانواده مورد تاکید است.

وی بیان کرد: در پزشکی شخص محور بر اساس عوامل ژنتیکی، جسمی، روحی و روانی فرد تصمیم‌گیری می‌شود و اجرای این شیوه در برنامه سلامت خانواده نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و قطعاً با اثرپذیری بالایی همراه خواهد بود.

رییس کنگره علمی و آموزشی پزشکی شخص‌محور با بیان اینکه شیوه درمانی هر بیمار با دیگری متفاوت است، گفت: نوع تشخیص و درمان در تمامی افراد مبتلا به یک بیماری مشابه نیست، حتی اگر تمامی علائم شان مشابه هم باشد.

وی افزود: در دوران پاندمی کرونا، وضعیت مشابه بیماری و نوع تشخیص و درمان متفاوت را دیدیم و اینکه افراد با علائم مشابه به یک شکل درمان نشدند، زیرا شیوه‌ای که برای یک فرد موثر بود، در فرد دیگر موثر نبود و به همین جهت تمامی بیماران کرونایی با یک روش درمان نشدند.

صداقت ادامه داد: تمام تمرکز ما در بحث آموزش و بهداشت و درمان بر روی درمان بیمار است که هزینه های بسیاری صرف آن می شود، در حالیکه سرمایه گذاری روی بهداشت و پیشگیری با هزینه کمتری، می تواند نقش مهم‌تر و بیشتری در سلامت عموم جامعه داشته باشد.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در این راستا کنگره آموزشی پژوهشی با عنوان «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» برای نخستین بار در کشور به همت سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شده که با توجه به این که امروزه تمام تمرکز بر درمان و صرف هزینه‌های بسیار است، در حالی که آموزش نقش موثری در ارتقاء سلامت و اثرپذیری درمان دارد.

دکتر صداقت افزود: کنگره علمی و آموزشی پزشکی شخص‌محور با هدف معرفی رویکردهای نوین پزشکی و نیز داشتن نگرشی نو به پیشگیری، تشخیص و درمان این نوع پزشکی برگزار شده است و استقبال خوب همکاران پزشک را بدنبال داشت.

اثربخشی درمان با پزشکی «شخص محور» به نتیجه می‌رسد+ فیلم

کنگره ملی «پزشکی شخص محور و رویکردهای نوین» با حضور بیش از ۷۵۰ نفر از اعضاء جامعه پزشکی از سراسر کشور به مدت سه روز از ششم تا هشتم دیماه ۱۴۰۲ در محل مرکز بین‌المللی همایشهای شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال برگزاری است.

سازمان نظام پزشکی مشهد اکنون دارای بیش از ۱۸ هزار عضو شامل پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، ماماها، آزمایشگاههای تشخیص طبی و کارشناسان پروانه دار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha