تحلیلگر انگلیسی: اسرائیل باید بین درگیری ابدی در غزه یا صلح یکی را انتخاب کند

تهران- ایرنا- پل راجرز استاد بازنشسته مطالعات صلح در دانشگاه برادفورد انگلیس، گفت: (رژیم) اسرائیل باید بین درگیری ابدی در غزه یا صلح یکی را انتخاب کند.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از الجزیره، راجرز با اشاره به اینکه رویکرد رژیم صهیونیستی منجر به آسیب دیدن یک نسل از فلسطینیان غزه خواهد شد، تاکید کرد: استراتژی سازش‌ناپذیر اسرائیل که با هدف بی سرانجام از بین بردن کامل حماس از سوی مقامات این رژیم مطرح شده است، منجر به یک درگیری دائمی خواهد شد.

این تحلیلگر انگلیسی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم رژیم صهیونیستی راه دیگری جز ادامه رویکرد کنونی‌اش در مقابل خود ببیند، خاطرنشان کرد: آنها در دایره باطلی گرفتار شده‌اند که هیچ راه فراری از آن متصور نیست و هیچ عنصر مهم تأثیرگذار خارجی یا هیچ متحد اصلی دیگری هم وجود ندارد که به آنها بفهماند راهی که در پیش گرفته‌اند در نهایت به پرتگاه ختم خواهد شد.

تحلیلگر انگلیسی: اسرائیل باید بین درگیری ابدی در غزه یا صلح یکی را انتخاب کند

استاد بازنشسته مطالعات صلح در دانشگاه برادفورد انگلیس همچنین با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد مقامات رژیم صهیونیستی هنوز معتقدند راهی که در پیش گرفته‌اند موثر خواهد بود، یادآور شد: مسیری که اسرائیل در حال طی کردن آن است به ناکجاآباد ختم خواهد شد و آنها باید راه دیگری پیدا کنند.

راجرز با بیان اینکه در حال حاضر اسرائیل ۲ راه بیشتر در پیش روی خود نمی‌بیند، یادآور شد: اسرائیل یا باید به مسیر کنونی خود ادامه دهد که به سمت درگیری و جنگ ابدی در غزه با شدتی روز افزون منتهی خواهد شد یا باید راهی پیدا کند تا مردم بتوانند واقعاً در صلح با هم و در کنار هم زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و متوقف ساختن عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha