۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85335996
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ هزار کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۳۸
کد خبر: 85335996
۹۸ هزار کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

کرج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال البرز از صدور بیش از ۹۸ هزار کارت هوشمند ملی طی سال جاری برای متقاضیان در این استان خبر داد.

"عباس فتح الهی " روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : در این مدت نیز ۷۳ هزارو۶۷۲ فقره درخواست جدید برای دریافت کارت هوشمند ملی از متقاضیان وصول شده است .

وی اضافه کرد: از ابتدای طرح جایگزینی کارت های جدید ملی تاکنون ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار کارت در این استان صادر شده است .

فتح الهی بیان کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود.

۹۸ هزار کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

فتح الهی افزود : همچنین امسال ۶۸ هزار شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان در استان البرز صادر شده است .

وی گفت: اکنون شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان ۱۵ ساله،افرادی که شناسنامه آنها مفقود شده و یا افرادی که مشخصات سجلی آنها بر اساس آرا ی دادگاه و حل‌اختلاف ثبت‌احوال تغییر کرده باشد، صادر می شود.

مدیرکل ثبت احوال البرز اضافه کرد: ضریب امنیتی بالا و عدم امکان جعل و سوء استفاده از جمله ویژگی‌های شناسنامه‌های مکانیزه است.

فتح الهی اضافه کرد: امسال ۱۷هزارو ۴۰۰ مورد ولادت و ۱۰ هزارو ۱۱۲ مورد فوت در استان البرز ثبت شده است .

وی همچنین در خصوص فعالیت سامانه سهیم یادآور شد : این سامانه مربوط به خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال است که اطلاعات فردی، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی ، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی در این درگاه قابل مشاهده است .

استان البرز بیش از سه میلیون و۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha