۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 85092826
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبر: 85092826
بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

کرج - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال البرز اعلام کرد:۲ میلیون و ۶ هزار و ۲۴۲ کارت از ابتدای طرح صدور کارت ملی هوشمند تاکنون به متقاضیان در این استان تحویل شده است .

"محمود محمدی" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت ۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۲۴۲ درخواست صدور کارت اخذ شده که بیش از ۹۷ درصد از آنها کارت ملی هوشمند دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۷۲هزار و ۸۳۷ کارت ملی هوشمند صادر و آماده تحویل است .

محمدی اضافه کرد: متقاضیان کارت هوشمند ملی می توانند به صورت اینترنتی پیش ثبت نام خود را انجام داده و پس از اخذ نوبت در مهلت مقرر به دفاتر صدور کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
مدیرکل ثبت احوال البرز گفت: کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه ای برای ورود به جامعه اطلاعاتی، می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها، کاهش بسیاری از هزینه های دولت، مردم و بنگاه ها شود.

بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

وی درخصوص صدور شناسنامه جدید به متقاضیان گفت: اکنون شناسنامه مکانیزه برای متقاضیان ۱۵ ساله ، افرادی که شناسنامه آنها مفقود یا فرسوده است و یا افرادی که مشخصات سجلی آنها بر اساس آرای دادگاه و حل‌اختلاف ثبت‌احوال تغییر کرده باشد، صادر می شود.

مدیرکل ثبت احوال البرز اضافه کرد: ضریب امنیتی بالا و عدم امکان جعل و سوء استفاده از جمله ویژگی‌های شناسنامه‌های مکانیزه است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳هزار و ۱۶۱ فقره ولادت و ۱۳هزار و ۱۱۴ فقره وفات در استان البرز ثبت شده است .

وی یادآور شد: همچنین در این مدت ۱۴هزار و ۵۱۵ فقره ازدواج و هشت هزار و ۲۸۱ فقره طلاق به ثبت رسیده است .

محمدی افزود: با توجه به سیاست های عمومی مبنی بر دولت الکترونیک، سازمان ثبت احوال کشور با بهره گیری از تمام توان عملیاتی خود زمینه را برای صدورکارت های هوشمند برای افراد مشمول فراهم کرده است.

بیش از ۲ میلیون کارت هوشمند ملی در البرز صادر شد

وی همچنین در خصوص فعالیت سامانه سهیم یادآور شد: این سامانه خدمات یکپارچه این سازمان است که اطلاعات فردی، خدمات الکترونیکی نظیر تغییر نام، درخواست کارت ملی، درخواست گواهی تجرد و تغییر نشانی دراین درگاه قابل مشاهده است .

مدیر ثبت احوال البرز گفت: از این پس اقامتگاه قانونی هر شخص نشانی مندرج شده در پایگاه مذکور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha