سردار سلامی: سیدرضی از موثرترین فرماندهان بود/ انتقام حاج قاسم را در فضای خاص خود می‌گیریم

تهران-ایرنا- فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شهید سیدرضی موسوی را از پرسابقه‌ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه در جبهه مقاومت دانست و گفت: انتقام شهید حاج قاسم سلیمانی در فضای خاص خود صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دفاعی و امنیتی ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی روز پنجشنبه در آیین تشییع پیکر سردار شهید سیدرضی موسوی در میدان امام حسین تهران، گفت: در این لحظه با شکوه و سرشار از معنویت و روحانیت که ناشی از انتشار رایحه شهادت یک اسطوره بزرگ و مجاهد فی سبیل الله و فدایی اسلام است؛ پیکر مطهر و مبارک این شهید همانند نگین زیبای یک انگشتر الهی در حلقه مهر و محبت شما مردم باوفا و صدیق و مهربان قرار گرفته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سیدرضی یکی از پرسابقه ترین، میدان دیده‌ترین و موثرترین فرماندهان سپاه اسلام در جبهه مقاومت بود. بیش از سه دهه تقریبا ۳۳ سال او در دفاع از حریم اهل بیت(س) و دفاع از مجد و عظمت اسلام و دفاع از نوامیس مسلمین و دفاع از حیثیت و امنیت یک امت در سخت‌ترین شرایط و خطیرترین موقعیت‌ها در قلب حوادث سهمگین مانند کوهی از آرامش ایستاد.

سردار سلامی افزود: او صحابی با وفای آن فرمانده آسمانی، اسطوره جاودان و فراموش نشدنی تاریخ اسلام و ایران یعنی سپهبد شهید پاسدار حاج قاسم سلیمانی بود. او در ۴۵ سال زندگی جهادی خود این لباس را از تن در نیاورد هرگز میدان جهاد را ترک نکرد. او از امیرمومنان(ع) این الهام را آموخته بود که هرکسی و هرقومی لباس جهاد را از تن بدر کند ذلیل خواهد شد. او می‌دانست که نباید دشمنان اسلام بر عمق سرزمین حضور داشته باشند.

وی با بیان این که او به همه وعده‌های خود وفا می‌کرد گفت: او اهل وفا، صادق و صاحب قلب مطمئنه بود. شما حتی در تصویر او جدیت، محبت، شدت نسبت به کفار و رفعت نسبت به مومنین که خصلت صحابه پیامبر (ص) است می‌بینید اگر از نزدیک چهره جذاب او را می دیدی که چگونه در انسان نفوذ می‌کرد. او دلربا، آرام، متواضع و نجیب بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: او در سخت ترین شرایط جبهه مقاومت را پشتیبانی می کرد. او  ستون محوری خیمه ای بود که در شرق مدیترانه در سوریه  و لبنان جبهه وسیعی را علیه یک آرایش جهانی از دشمنان کینه توز اسلام حمایت می‌کرد.

سردار سلامی افزود: بخش مهمی از سازه مستحکم قدرت مقاومت در سوریه، لبنان و فلسطین بی شک محصول مجاهدتهای این فرمانده رشید، این چهره آسمانی و صاحب سیرت ملکوتی است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بیشتر از سالهای خدمتش توفیق زیارت امام حسین(ع) و امام علی(ع) به او دست نداده بود تا اینکه پیکرش درست شبیه اصحاب امام حسین(ع) در روز عاشورا قطعه قطعه شد. آفرین بر این مرد بزرگ که در میدان ایستاد تا همانند اصحاب امام حسین (ع) نشان دهد که همچنان خون عاشورایی در رگ‌های مردان مومن دنیای اسلامی می‌جوشد و می‌خروشد و اجازه برتری به مشرکان، منافقان و کفار نمی‌دهد.

وی گفت: او پس از شهادت حاج قاسم، فرمانده نیروی قدس سردار بزرگ قاآنی را همراهی می‌کرد و کنار فرمانده رشید ما که مسوولیت میدانی سوریه و لبنان را برعهده دارد ماند و ثابت قدم بود.

سردار سلامی افزود: دشمن او را به خوبی می‌شناخت شاید بهتر از ما؛ چرا که از او ضربات سهمگینی دریافت کرده بود. دشمن نقش و تاثیر این فرمانده بزرگ  را مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیان اروپایی و برخی دیگر از دول منافق ایستاده را می دانست. دشمن می دانست که او چه نقش و تاثیری در شکل دهی این زنجیره بی انتهای قدرت ایجاد کرده است.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: بدون تردید نهضت عظیم فلسطین که امروز دشمن را در افسردگی و ناکامی و ناامیدی و یاس و پژمردگی فرو برده است محصول مجاهدت مردانی است که تا زنده هستند بی نام و نشان اند و وقتی به شهادت می رسند جهان را مقابل یک عظمت بی انتها قرار می دهند.

وی با بیان این که از این دست مردان بی ادعا که مقابل دشمنان بایستند فراوان هستند تا مسلمانان امنیت، آرامش، عزت داشته باشند گفت: این شخصیت را هرچه توصیف کنیم کم است مگر می‌توان ۳۳ سال بودن یک انسان در قلب این مخاطرات سهمگین را برشمرد. او اگر می نوشت دهها کتاب می توانست از مجاهدت‌های مستمرش بنگارد.

سردار سلامی با بیان این که امروز شهید سیدرضی در جوار رحمت الهی ماوا گرفته است گفت: او این توفیق را داشت که امروز ولی خداوند، نایب امام زمان(عج)، هبر بزرگ و جانباز انقلاب اسلامی  حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز بر پیکر مبارکش نماز اقامه کند که این هم جزء آخرین افتخارات او است.  

فرمانده کل سپاه افزود: فضل و رحمت و رضوان الهی برای این مرد بزرگ که شبیه به قهرمانان افسانه‌ای داستان‌های شگفت انگیز است. طبیعی است که چنین شایستگی‌ها برای او رقم زده شود.

وی ادامه داد: وظیفه دارم در اینجا از خانواده صبور، همراه و همرزم و همسنگر این مرد بزرگ  به نیات همه شما، امت اسلام این خانواده شریف، نجیب، شکیب و مومن و مجاهد که در پذیرش سختی دستکمی از او نداشتند قدردانی کنم. شاید اگر در همان روز و لحظه شهادت که نزدیک به او بودند آنها هم در معرض این شهادت قرار داشتند.  

سردار سلامی گفت: من اعتقاد قلبی دارم که عظمت این خانواده‌ها و اجر خانواده شهید قاعدتا بیش از اجر شهید است، چرا که شهید به آرزوی خود می رسد و این ایثار بزرگتری است که البته همه خانواده شهدا همین خصوصیت را دارند.  

فرمانده کل سپاه افزود: امروز جبهه مقاومت در حال میوه چینی از کاشتن نهالهایی است که قاسم‌ها، سیدرضی‌ها و دیگر شهیدانی که در آن دیار خدای بزرگ را ملاقات کردند. ابوالمهدی مهندس‌ها و همه شهدای بزرگ برای ما به ارمغان آوردند. جبهه مقاومت در حال چیدن ثمرات این نهالها است که توسط این عزیزان در سرزمین احساس و ایمان مردم کاشته شد.

وی با بیان این که در موضوع مقاومت جدید و این جنگ جاری چند نکته لازم است گفت: به عنوان خادم سپاه که از عمق همه این ماجراها مطلع هستم این را بدانید عملیات طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود. توسط خود فلسطینی‌ها طراحی شد و توسط خود آنها اجرا شد و هیچ جریانی خارج از فلسطین در آفرینش این پیروزی شگفت انگیز در ایجاد این طوفان بزرگ مداخله ای نداشت. مساله کاملا فلسطینی بود.

سردار سلامی افزود: روز گذشته از قول سخنگوی سپاه مطرح شد که «عملیات طوفان الاقصی انتقام از شهادت حاج قاسم بود»، می‌خواهم بگویم این دو موضوع از هم مستقل است. طوفان الاقصی مستقل از حرکت ما برای انتقام از شهادت حاج قاسم است. انتقام شهادت حاج قاسم در فضای خاص خود صورت می گیرد. در آنجا ما به آمران و عاملان شهادت این مردم بزرگ و ابوالمهدی مهندس و همراهان آنها کار داریم.  

فرمانده کل سپاه ادامه داد: طوفان الاقصی واکنش فلسطینی ها به ۷۵ سال اشغال و جنایت بود. این طوفان ریشه در کشتارهای دیریاسین، کفرقاسم، ترورها و شهادت جوانان فلسطینی توسط جوخه های ترور ارتش سری هاگانای اسراییل بود که  توسط دولت بریتانیا از سال ۱۹۴۵ به این طرف اتفاق افتاد.  محصول کشتار فلسطینیان در صبرا و شتیلا بدست قصاب آریل شارون بود، محصول همه اشغالگری‌ها و آوارگی‌های یک ملت به نام فلسطین بود. واکنش به اهانت‌های رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی بود، حملاتی که شبانه به خانه مسلمانان در کرانه باختری انجام می‌داد و دقیقا عمل شکفتن بغضی ۷۵ ساله بود.

وی با بیان این که جبهه مقاومت همه با هم اتصال اعتقادی دارند گفت: همه جبهه مقاومت هم آرمان هستند. سطح راهبرد و فصل مشترکات قدرتمندی دارند. اما هر رکن از جبهه مقاومت براساس هویت ملی خود هم عمل می کند. یک هویت مشترک به نام اسلام و جهان اسلام وجود دارد که این جبهه منفصل از لحاظ جغرافیایی را از نظر آرمانی و اعتقادی به هم متصل می‌کند.  

سردار سلامی افزود: انصارالله هویت یمنی دارد، او در سطح عملیات، خود تصمیم می‌گیرد. به ما ربطی ندارد و مستقل است. او صاحب اراده، راهبرد و قدرت است بنابراین خودش تصمیم می گیرد که چه کاری انجام دهد.  

فرمانده کل سپاه گفت: مقاومت در عراق یک هویت عراقی است در عین حالی که به جبهه مقاومت متصل و بخش مهمی از جبهه مقاومت است اما کاملا مستقل است و خود تصمیم می گیرد. او خود صاحب اراده است. در لبنان هم حزب الله همین گونه است. درست است که ما یک اتصال اعتقادی و آرمانی داریم اما حزب الله واقعا یک هویت لبنانی است و براساس مصالح ملت لبنان عمل می کند. البته در فضای جهان اسلام از مظلومان و مستضعفان هم دفاع می کند.  

وی با تاکید بر این که ما مسلمانیم و تا انتها کنار مقاومت بی انتهای فلسطین می‌مانیم گفت: ما در عمل خود صادقیم و هرچه عمل کنیم می گوییم ما یک نظام رسمی و مقتدریم. ما وقتی هواپیمای بدون سرنشین آمریکا را زدیم، گفتیم. وقتی تفنگدارانشان را دستگیر کردیم نشان دادیم، وقتی به عین الاسد حمله کردیم گفتیم، وقتی در اربیل خانه و لانه صهیونیست‌ها را منهدم‌ کردیم، گفتیم. ما هر عملی انجام دهیم می‌گوییم و نمی‌ترسیم.

سردار سلامی افزود: سخنگوی سپاه به من گفت عبارتی که گفتم قصدم این بود که بگویم نتیجه طبیعی طوفان الاقصی گرفتن انتقام بخشی از شهادت حاج قاسم این بود نه انگیزه آن.  

فرمانده کل سپاه بار دیگر تاکید کرد: رسما اعلام می‌کنم طوفان الاقصی کاملا فلسطینی بود و هست، فلسطین خود توانمند است. حماس و جهاد در درون غزه سلاح تولید می‌کنند و پایان ندارد و هر شهیدی بر زمین می‌افتد دهها جوان سلاح او را به دست می‌گیرند، در همانجا سلاح تولید می‌شود، آنها توانا هستند. این مقاومت پایان ندارد آنچه پایان دارد تحمل و طاقت و توان رژیم صهیونیستی برای ادامه کار است.

وی گفت: فلسطینی‌ها در درون غزه الگوی مبارزه را آموختند. آنها فرمول های غلبه بر رژیم صهیونیستی را تمرین و تجربه کردند و هر روز هم تلفات رژیم صهیونیستی بالا می رود. مطمئن باشید رژیم صهیونیستی نمی تواند این تراکم صهیونیستی که از همه نقاط عالم آمده اند به مدت طولانی در جنگ نگه دارد. اقتصاد، روحیه و روان آنها همه در حال فرسوده شدن است. ارتش رژیم صهیونیستی در حال منهدم شدن است.

سردار سلامی با بیان این که  این رژیم توانایی ادامه کار را ندارد گفت: اما برای مقاومت شهادت یکی از إحدی الحسنین است. شهید شود پیروز است. دشمن را به شکست بکشاند پیروز است. منطق غزه برای استقامت همین است. ما می‌دانیم به زودی به اذن خداوند فلسطین قهرمان یکی از  سرودها و داستان‌های شگفت انگیز تاریخ بشر را خواهد سرود و دشمنان اسلام سرافکنده میدان را ترک خواهند کرد.  

فرمانده کل سپاه گفت: آنقدر فشار به صهیونیست‌ها آمده است که مجبور شدند سیدرضی را بزنند و این ناشی از فشار بیش از حدی است که از نظر روانی، تعادل روانی صهیونیست‌ها را برهم زده است اما اینجا اعلام می کنم ما هرگز در مقابل شهادت فرزندان این امت ساکت نخواهیم بود. انتقام ما همیشه سخت است ولی انتقامی معادل شهادت سیدرضی چیزی جز  پاک کردن شدن این رژیم از صفحه روزگار نیست.

وی افزود: امیدواریم به زودی خداوند به اذن خود نام جعلی این رژیم منحوس را از صفحه جغرافیای سیاسی جهان با مجاهدت رزمندان بزرگ فلسطینی حذف کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha